Rasmuspåluffen

Rasmuspåluffen
Varit Nykter 45 dagar
Jag tycker om Alkohol, jag tycker om att ta några drinkar framför tvn nör jag tittar på mitt favoritlag spela boll. Jag har en fin familj, tre barn och en fru jag älskar. Ett bra jobb som jag tycker om och jag är omtyckt. Jag fick för fem år sedan diagnosen ADHD. Kan längta till stunderna när jag får dricka. För 45 dagar sedan var jag ut med några vänner o de blev en blöt kväll och jag var bakis i 2 dagar. Bestämde mig då att för första gången som vuxen ha en vit månad. Det är nu 45 dagar sedan. Nu slåss mitt inre med mitt yttre. Om någon vecka kommer en vän från England, vi festar alltid ihop, jag tycker de ska bli roligt, vill festa men ändå inte. Jag tränar nu, tar hand om mig men längtar efter alkohol i sociala sammanhang igen. Jag har en förmåga att bli full men alltid glad och social. Många ser inte på mig hur berusad jag egentligen är. Bara de är ju en varnings klocka. Så jäkla kluven just nu...vill men än då inte...jag tror jag romantiserar bilden av alkohol och har svårt att sticka hål på den bilden. Älskar middagar,, fester med människor och god mat och dryck...känner mig vilsen och ensam med min brottning

Bra insikt. Du har kommit fram till. Här inne är vi många som kämpar mot A. Visst A har sina stunder fylld med liv och glädje. Jag blir social, glad och energis när jag dricker. Gillar precis som du sociala sammankomster. Min kropp och min hjärna mår dock inte bra av A. Jag får ångest och magen ballar ur.

Jag bestämde mig nyligen för att vara nykter, det som känns spontant svårast är just den typ av förändringar som du beskriver. Att en har vänner som en liksom alltid umgås med på ett visst sätt som då måste göras om på något vis. Det KAN ju vara kul att festa som alla andra (dvs. med A) men sen vet vi ju egentligen att det finns skäl till att vi valt att låta bli A.

Jag och min bästa vän ska åka till Amsterdam i slutet på nästa månad. Det känns som ett svek att jag blivit nykter trots att det är aslöjligt egentligen. Men jag känner att hur kul kommer jag vara? Detta trots att vi inte ens åker dit för att kröka och festa utan uppleva konst, kultur och annat mys. Känns svårt, men jag ska göra mitt bästa ändå. Vi kommer ha kul ändå!