Blåmesen

Hm, brukar inte göra inlägg, så vet inte om jag gör rätt. Men iallafall, jag har haft problem med mitt drickande i ca 10 år nu. Ensamdricker gärna på vardagar efter jobbet innan mannen kommer hem men även på helger vid middagar och andra bjudningar. Vet att jag druckit för mycket å tänkt att det inte är bra för kroppen, eller plånboken. Har den sista tiden mått väldigt dåligt i kroppen och är så fruktansvärt trött så det är olidligt. Även under å efter en vit månad i februari. Gick till slut till läkaren som tog massa blodprov, och återkom om att de behöver ta mer prover då jag har mkt lågt kalcium. Är så rädd för att det är mitt drickande, då det kommer fram som exempel när man googlar på lågt kalcium. Skäms så fruktansvärt då folk jag verkligen inte tror att jag är typen som dricker för mycket eller har alkoholproblem (ha ha ha, vem tror det om sig själv). Tänkom jag nu skadat min kropp för ”evigt” å dör i förtid pga detta. Undrar vad läkaren kommer se på fler tester. Vad kommer han fråga.., har tom funderar ut hur jag ska svara på om han frågar om alkoholvanor..helt sjukt att jag funderar på att undanhålla hela sanningen. Det värsta är att jag inte kan sluta dricka helt, fast jag sa till mig själv att hålla upp helt tills nya testerna är gjorda. Jag vill ju inte dö av detta. Varför kan jag inte sluta??!!

DetGårBättre

Tja. Oftast är det mest hjärnspöken som talar om framtida bestående men. Det går att sluta om man vill. Hitta någon du känner tillit til och berätta. Är det inte den här läkaren, be om en ny. Dina tester kommer vara okej. Det ger dig dock bara argument för att fortsätta dricka. Kämpa och ta en dag i taget. Gå ner på ett AA-möte och lyssna...