Har druckit varje helg sen jag fyllde 18. Nu är jag 38. Behöver nog inte säga hur det har blivit under åren om gått. Nu förlorar jag mitt jobb, hus och familj. Barnen får jag träffa när jag är nykter. Har en plan för mig själv. Efter att jag flyttat och efter att sommaren är över, så vill jag börja med Antabus och ett program. Har rätt bra viljestyrka fortfarande. Sprang en mil för två år sedan, så jag vet hur lätt jag kommer i form om jag bara vill. Men det är den där jävla alkoholen som knackar på dörren hela tiden.

DetGårBättre

Skjut inte upp att efter sommaren ska du sluta. Du kan lika gärna säga att du ska supa varje dag hela sommaren.

Det är nu det gäller, nu du ska göra dina val. Inte efter sommaren.

Lätt? Nej! Men de flesta lyckas inte som ska ta tag i saker sen. Det är inte lättare då än nu, bara förfluten tid!

Finns bara en sak vi kan styra det är nu, inte igår eller imorgon.
Håller helt med DetgårBättre och tycker du skall söka hjälp akut. För är så mycket som hände runt dig att du kommer behöva hjälp och stöd// Strulan

Skulle du kunna tänka dig att överväga att göra slut med alkoholen omedelbart, istället för att skjuta på det till efter sommaren?
Återuppta joggingen.
Visa ditt jävlar-anamma.
Vara stolt och glad över att du kan om du vill.
Överraska familjen.
Det finns så mycket elände som kan hända i sommar om du dricker - är det värt det?
Lycka till oavsett hur du gör. Vi finns här för att stötta och peppa. Kram!

jagvillmåbra

Varför vänta? Då vill du kanske inte ändra på ditt drickande? När du säger efter sommaren så är det ju bara en ursäkt för att förlänga allt. Sluta nu och btottas med spritguden.

Det är inte lätt men det går.