Kinna

Nu får det vara nog.
Är det verkligen värt att dricka sig till sjukdomar? För det är väl dit jag är på väg.
Nu får det banner mig vara nog. Nu ska skiten rensas ut från kroppen. Har fått Campral utskriven men det sitter ju i hjärnan. Tips mottages tacksamt hur ni gjort för att klara resan

Det hörs att du reflekterat över detta med alkoholen en längre tid och du bunkrar dig med mera motivation genom att skriva och läsa här.

Jag ser att du har flera trådar och ibland är det lättare att följa en person om man håller sig till en eller några stycken, du gör ju det som passar dig såklart. Kanske var detta en liten extra nystart och en specifik fråga efter personers erfarenheter av campral.

Ibland behöver man skriva flera gånger innan svaren kommer som du kanske redan märkt. Klokt att samla på sig andras erfarenheter!

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Kinna

Vad är det som gör att man tillåter sig att låta något kidnappa ens hjärna? Det började med utmattningssyndrom och depression. Har lett till självmedicinering av alkohol. Alkoholintaget har ökat och ökat. Till slut var det inte bara vid deppighet utan även vid andra tillfällen. Nu måste jag kämpa mig ur det här. Känner att det inte går längre. Men hur ska jag göra för att inte Skiten ska kidnappa min hjärna? Tanken går ju från en sekund till en annan

Alkohol är fantastisk medicin mot utmattning och depp! OBS! IRONI!!
Jag har själv provat - med mycket dåligt resultat :-(
Bra att du insett att det inte går längre och att du måste hitta ett sätt att ta dig ur situationen.
Hur du ska göra för att skiten inte ska kidnappa hjärnan, jaa du, om någon visste. Kan du börja med att tänka att det är inte så farligt om a besöker hjärnan ibland, en tanke är bara en tanke och det är DU som bestämmer om tanken går till handling.
Vet inte alls om det kan funka för dig, men känn på den.

Kinna

Tack Soffi för dina tankar. Ska prova den metoden. Har ju lärt mig KBT och det är ju så det fungerar. Man ska ta emot tanken när den kommer och sen släppa den.
Var på Yoga i går, det är underbart för själen. Har fungerat bra dessa dagar. Tänker kämpa på och få in en rutin i taget till ett bättre liv