Det har nu i dagarna gått 1 månad sedan jag kraftigt drog ned på mitt drickande. Mitt liv såg ut så här. Gick till Systemet efter jobbet o köpte 2 flaskor vin o drack under eftermiddagen o kvällen tills jag lade mig o somnade. Måndag till torsdag gick till jobbet dan efter inga problem bara lite trött. Fortsatte sedan att dricka ännu mer under helgen med både vin o whisky. Detta fungerade ju inte då jag fick sån ångest o orkade inte detta längre. Så här höll det på länge. Känner inget sug under veckan längre. Har druckit lite de senaste 2 helgerna men skall försöka sluta med det helt. Mår mycket bättre nu är piggare o ingen ångest.
Ta hand om er alla. Kram

Sofia

Hej Lonely Man, vad härligt och inspirerande att läsa om den stora förändring som du har gjort! Efter lång tid med alkohol varje dag, vardag som helg, så kom du till en punkt när du inte orkade ha det så längre och du var målmedveten och stark nog att dra ner till lite helgdrickande. Nu efter en månad märker du redan positiva effekter av dina nya vanor, du känner dig piggare och har ingen ångest - härligt! Du tänker framöver sluta helt, även med helgdrickandet. Hur ser din lediga tid efter jobbet och dina helger ut nu, när du inte längre fokuserar på att dricka? Hur fyller du din tid?
Trevlig helg!
Sofia, Alkoholhjälpen och Anhörigstödet

Hej sofia,
Ett stort tack för dina ord och ett fantastiskt stöd.
Det har nu blivit som så att min lediga tid efter jobbet ägnar jag åt andra saker som att promenera, lösa en bok eller titta på en film. Har också blivit mer företagssam att ta tag i saker som rör hemmet och liknande alltså mer energi. På helgerna är jag ute mer, går på kuturella evenemang, m.m
Trevlig helg
varma hälsningar/Jonas

En månad är ju kanonbra. Och dessutom är det ju ännu flera dagar nu. Fint att få ta del av hur livet flyter på till det mer positiva. Sådana berättelser ka vi aldrig gå för många av.

Grattis och välkommen hit! /Kram