Erik Eriksson

Jag är en man som har ett arbete 2 mindre barn och en fru som jag älskar mest av allt, mitt problem är att jag alltid dricker på helgerna och alltid för mycket. Nu vid långledigt har det blivit alkohol flera dagar i rad. Jag är helt slut och så trött på att alltid vara ”bakis” när jag är ledig. Alkoholen får mig att bli avslappnad och glad ( en stund) sedan övergår det i att jag sitter själv och dricker till jag somnar.Måste ersätta alkoholen med något annat som inte skadar någon! Vad föreslår ni? ?

Erik Eriksson

Jag är en man som har ett arbete 2 mindre barn och en fru som jag älskar mest av allt, mitt problem är att jag alltid dricker på helgerna och alltid för mycket. Nu vid långledigt har det blivit alkohol flera dagar i rad. Jag är helt slut och så trött på att alltid vara ”bakis” när jag är ledig. Alkoholen får mig att bli avslappnad och glad ( en stund) sedan övergår det i att jag sitter själv och dricker till jag somnar.Måste ersätta alkoholen med något annat som inte skadar någon! Vad föreslår ni? ?

Bra steg att gå in här, här finns en massa härliga människor som stöttar och ger råd. Flera av oss har hamnat i fällan att vi tror vi kopplar av med alkohol, finns nog inget som stressar hjärnan och kroppen så.
Tipset är väl att göra ett uppehåll och se hur du mår efter det.
Det finns ett riktigt bra självhjälpsprogram här som ger en bra insikt vilka alkoholvanor man har.
Så dela och läs och du kommer få flera råd// kram Strulan

Erik Eriksson

Tack Strulan! Jag har läst här på sidan och ser att det finns mycket bra och värdefull information. Känns så skönt att veta att jag inte är ensam om detta problem. Jag ska verkligen försöka vara utan alkohol under en lång tid nu. ?

Frissan

Hej Erik.
Bra att du hittat hit. Ett bra och stort första steg. För mig var det ett första steg till att erkänna att man dricker mer än man vill. Första tiden läste jag mest andras trådar och stod lite vid sidan av. Men för nån månad sedan började jag skriva i egen tråd och fick massa stöd och hejarop från andra. Såå värdefullt. Det du skrev kunde varit jag. Hoppas du får en lugn och fin kväll och nyårsafton.
Kram

Frissan

Precis som strular skriver så är även mitt tips att gå programmet här på AH.
Då kan man bl.a. formulera vad man vill och tror man kan ersätta suget med. Tex: träna, promenera, lyssna på ljudbok, läsa, pussla, snickra, bygga, eller nåt annat man gillar. Försök fylla tiden med annat helt enkelt.
Finns ett inlägg från coacherna här inne som heter ”surfa på suget” det har hjälpt mig otroligt mycket.

Erik Eriksson

Hej! Så skönt att ni finns och att jag inte är ensam om detta problem! Jag har påbörjat programmet här på AH. Är inne på 5 dagar utan alkohol nu, ska bli spännande att vara alkoholfri i morgon på nyårsafton! Sköt om er❤️