Om det var förra julen jag skrev här senast, men jag är iaf 22. Har kämpat med alkoholmissbruk/drogmissbruk i många år, men ändå alltid klarat överleva, fast jobb och egen bostad, men inget liv. Försökt att ta livet av mig men inte ens de klara jag, har gått en AD/HD utredning. Väntar på svar därifrån, har jag ingen diagnos så vet jag inte vad jag ska göra

Så himla märkligt, tänkte på dig i dag. I dag! Varför vet jag inte. Hade en fundering på att leta upp din tråd och fråga hur det det gått för dig. Och så skriver du efter så lång tid just i dag.

Tråkigt dock att höra att det inte gått så bra för dig. Självmordstankar/-försök är riktigt allvarligt. Du skriver att du utreds för ADHD, vad får du för hjälp genom den? För jag tänker att någonstans måste du ju sjukvården alternativt annan instans göra något. Du har haft det jobbigt så länge nu.

Känns aldrig kul att hälsa någon välkommen tillbaka, men när du är i den situation du är, är jag ändå glad över att du hittat tillbaka hit. Skriv gärna och berätta mera.

Kram

Var i somras du skrev senast. Nykter drygt en månad men märkte ingen förbättring i psyket. Minns att du testat kbt och en uppsjö mediciner. Kanske kan det vara ADHD eller något liknande som spökar. Håller tummarna för att du kanske är på rätt spår då.

Hej igen Lundgrens - här en till som tänkt på dig, hur det har gått för dig.

Vill bara säga igen att jag beundrar dig, att du har koll på din problematik trots din unga ålder.
Jag skulle ge MYCKET för att ha kommit till den insikten så tidigt i livet som du har gjort. Väldigt mycket...
Tror jag kan lägga till ett antal "tanter och gubbar" här i forumet som önskar detsamma.
(inkluderar mig själv då som "tant" på forumet)

Du har kommit till insikt innan du har skadat dina barn, din kärlek i livet, samt supit bort halva
livet vilket många av oss härinne har gjort. Fy fan vad vi sitter och ångrar oss.

Sen kan det vara så att du behöver hjälp med din problematik. Men du är MEDVETEN om
den och du SÄTTER ord på den. Jag önskar att du förstod vilken styrka du besitter.

Med rätt hjälp så kommer du att komma långt i livet. Att tänka på att ta livet av sig löser ingenting.
Jag / vi (andra på forumet) förstår dock att du har det fruktansvärt jobbigt. Psykisk ohälsa breder ut sig bland ungdomar.
Se till att du får rätt hjälp. Är det inte AD/HD så kan det vara andra saker som trycker som ex. bipolaritet,
depression. Sluta inte söka efter rätt diagnos.

Va inte så hård mot dig själv, visa dig själv medkänsla. Har du en diagnos kan du ju inte rå för det.

Hur har nykterheten sett ut sen du skrev sist? Precis om IW skriver så var det i somras.
(har koll på din tråd)

Kram

Tant MM

Amanda

Det låter som att du har haft det oerhört tufft den senaste tiden. Fint att du är här och att du berättar så att vi får en chans att stötta dig! Att skriva öppet som du gör kräver en hel del mod.

Precis som flera andra blir jag nyfiken på om du får något stöd utöver ADHD-utredningen. Finns det någon du kan prata med om hur du har det just nu?

Tveka inte att kontakta till exempel Jourhavande Medmänniska på telefonnummer 08-702 16 80 om du vill dela med dig av dina tankar till en utomstående.
Fortsätt gärna att skriva, du är inte ensam!

Varma hälsningar,
Amanda
Alkoholhjälpen