Var Dag

Då närmar det sig helg och det börjas pratas om fredagsvinet på jobbet. Själv har jag bokat in mig på en aktivitet 0700 på lördag morgon så det är läggdags hyfsat tidigt imorgon ? tankarna kring a dyker upp mestadels när jag skall sova eller på kvällen när det mörknar eller när jag är rastlös/uttråkad. Och hjärnan håller på och förhandlar om a rätt ofta ? återkommande. Har börjat läsa Att vinna över ensamheten med Anna Bennich - det var någon som tipsade om den här på forumet - har precis börjat så ingen recension ännu ? har sökt en kurs som jag hoppas att jag kommer in på. ? vore underbart med en kvällsaktivitet - något att se fram emot om veckorna. Har ingen sambo att samtala med om kvällarna så lite sociala aktiviteter vore inte fel. Barnen sitter vid sina mobiler/datorer men ändå inte samma sak som att samtala med en vuxen även om det är skönt att ha personer kring sig. Nu lägger jag ifrån mig mobilen och skall läsa lite. Önskar er en underbar nykter kväll alla fina ? hade önskat jag kunde lagt hela dagarna på att läsa och kommentera här på forumet för det är en så härlig känsla att vara här
Och läsa och må bra. Men måste dra ner på skärmtiden enl ordination & det är vad jag jobbar med /framför skärmen ?

Det låter som att du verkligen går dit du vill med alkoholen nu. Du ringar in att rastlöshet eller att känna dig uttråkad kan vara det mest utmanande. Du har flera idéer på lösningar och gör det du har möjlighet till nu låter det som. Kul att höra att du är hjälpt av att läsa och kommentera här på forumet!

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet