Eller egentligen så vet jag ju innerst inne det...det är väl därför jag skriver här nu...
Har svårt att greppa att jag faktiskt blivit nån som dricker vin mitt i veckan, när jag ska jobba dagen efter.. (jobbar hemifrån, tror det gjort det lättare att hamna här tyvärr). Förr var det helt otänkbart för mig... Har t om haft flera minnesluckor- så fruktansvärt obehagligt...!
Jag vill inte att mina barn ska minnas mig med ett vinglas i handen...
Har försökt att dra ner och dricka mer kontrollerat men det fungerar inte.. så jag har insett att det bästa är att sluta helt. Men det känns som en sorg..på nåt konstigt sätt...

Starta en tråd under ”Förändra sitt drickande” så ska du där hitta massor av människor som känner och har känt precis likadant. Jag tillhör dem också, det fanns inte i boken att jag skulle sluta dricka helt. Det var ju typ guldkanten i tillvaron. Trodde jag.

Sen lärde jag mig vilket rävgift som alkohol faktiskt är, och hur det påverkar framför allt vår hjärna, våra må-bra-hormoner och förmågor att ta tag i problem tex. Alkohol tar även ifrån oss möjligheten att känna glädje i vardagen. Livet som problemdrickare blir en enda lång transportsträcka till nästa fylla.

Så jag slutade dricka, med hjälp av detta forumet enbart, och jag blir nykter ettåring den 9/2, tjoho! Jag håller numer till mest inne under fliken ”Det vidare livet”.

Välkommen in i gemenskapen!

Kram ?

Såklart vill vi vara goda förebilder för våra barn, viktigt. För mig har kämpandet med att bli nykter ändå visat sig vara för min skull. Allt börjar liksom där. Jag tror inte att det går att sluta dricka utan att börja vara snäll emot, och rädd om, sig själv. Att bli nykter är på så vis en kärlekshandling.
Du kan väl börja med en period nykter, så att tankarna klarnar.
Bra att du skriver här! Kram.

Såklart är det främst för min egen skull. Men det vi gör/inte gör påverkar ju våra närmaste och är icke att förglömma.

Sov lite bättre i natt i alla fall...har problem med sömnen - som jag tror blev ännu sämre med alkohol i kroppen.

Ska försöka fokusera på jobb och träning den här veckan.

Hej, vet inte hur det funkar från medicinskt perspektiv men sömnstörningar verkar väldigt vanligt. Delar med mig kort av min erfarenhet. Jag var väldigt illa ute för några år sen, stress, mkt alkohol, sömnproblem, fick tabletter mkt sömn. Ond spiral satte igång. När jag lyckades bryta helt med alkohol tog det ett tag, kommer inte igår hur lång tid. Men sen sov jag helt normalt igen. Lyckades vara nykter nästan ett år. Men har nu fallit tillbaka i gamla mönster igen med alkohol och vips - sömnproblemen är tillbaka.
Så jag personligen ser ett väldigt tydligt samband mellan sömnsvårigheter och alkohol.

Lycka till.