Hej...är tillbaka...har inte alls gått bra..trodde jag skulle klara att dricka lite lagom...det går inte måste inse att jag inte kan dricka! Vill sluta nu orkar inte må såhär dåligt..håller på köra mig i bottten och min familj..min man är så less på mig..är livrädd att han ska lämna mig..har sådan fruktansvärd ångest..idag ska bli första nyktra dagen..hoppas få hjälp och stöttning här..vill verkligen inte mer nu!!!!

Varmt välkommen hit igen. För egen del så har det onte gått att sluta om inte viljan finns. Och du verkar ju ha viljan!
Vila idag, drick te och ut och gå!
Sköt om dig och stor kram! Ta en stund i taget.
?❤️

Min man är också så trött på mitt drickande! Även när jag dricker måttligt tycker han det är jobbigt för han är alltid rädd för att jag ska dricka mer och mer även om jag inte alltid gör det. Risken finns alltid där för det. Jag har liksom du tänkt att jag klarar av att dricka lagom men det har återigen eskalerat och till slut resulterat i katastrof, som så många gånger innan de senaste åren. Det är inte lätt. I mitt fall ville jag inte ja nolltolerans för att det blir en ”grej” av det och indirekt ett väldigt stort fokus på alkohol. Därför har jag tyckt att ett glas är okej vid speciella tillfällen. Det höll ett bra tag men sen plötsligt litar min hjärna mig själv att visst är 3 glas okej? Kanske till och med mer om det är något västligt festligt tillfälle. Sen blir det pannkaka. Många här inne förespråkar ju nolltolerans. Kanske ska du börja med att ta 3 nyktra månader och sedan för du se? Ibland kan det bli för stort att tänka allt för långt framåt på en gång. Läsa ch skriva här inne hjälper bra tycker jag! Du är inte ensam’

Förlåt att jag lägger mig i sådant som jag egentligen inte har med att göra, men jag tycker att du ska börja med att byta nick. (Såg att du fått den kommentaren redan förut.) Kan ju kännas ironiskt att byta "lös" till "full" på detta forum.
Men du ÄR värdefull.
Jag vet att det låter som en klyscha.
Men för mig föll en viktig pusselbit på plats i förändringsarbetet när jag på riktigt började inse mitt eget värde.
Du kommer att möta både stöttning, pepp och värme här av många som är bättre än jag på nykterhet.
Lycka till!

Anonym26613

Alla kan göra misstag. Det hör till. Du behöver inte slå ner dig så hårt ❤
Du har tagit ett bra beslut. Grattis! Vi är flera som försökt att dricka måttligt, men ändå återvänt hit. Vi lär oss lite långsamt kanske. Men lik förbannat har vi rätten att bli förlåtna och känna hopp.

Så pyssla om dig ❤? andas genom de första dagarna. Timme för timme längre bort från hemska minnen.
Lycka till! Du är inte ensam ?????