Sitter just nu på en strand i Grekland, fantastiskt vackert och varmt. Har min fina dotter bredvid mig som snart fyller 16 år. Jag har sedan ett år tillbaka varit arbetsbefriad och nu går in på a-kassa. Har haft en fin karriär och valde själv att ta ett avtal. Min senaste arbetsroll reste jag mkt och då smög vinet in mer och mer på vardagarna, det blev mitt sällskap när jag åt middag själv på hotellet eller ute. Fastnade gärna i baren och surrade med bartendern eller andra resande. Har ett missbruk med mat och det har tagit ut sig i olika former som anroxi, bulemi, ortodoxi och nu har vinet tagit vid. Kan bli 5-7 flaskor i veckan och ibland lite mer. Dricker mig aldrig redlös men kan hända att jag får minnesluckor enstaka ggr. Jag vill må bättre då det skapar en ångest för mig varje morgon jag druckit och jag tänker alltid att idag ska jag inte dricka ngt vin men sen tar vin djävulen över och jag är där igen. Jag vill även vara en bättre förebild för min dotter🙏❤️ Jag har alltid haft alkohol i mitt liv, som liten en pappa som självmedicinerade sig och var mer en fin alkoholist samt mina vänner som oxå kan dricka på. Har en särbo sedan 3 år tillbaka som jag nu ska bli sambo med och han har haft liknade mitt utan stopp och har efter en incident bestämt sig att ta det mkt försiktigt med alkoholen vilket han gör. Jag känner ett motstånd att bli sambo då jag inte kommer kunna fortsätta m min lilla hemlighet samtidigt som jag förstår att jag har ett problem och behöver göra en förändring. Det jag fastnar i är om jag ska försöka bli mer miss lagom eller avstå helt vilket jag gjort Max 1 mån tidigare för att verkligen gå in för det? Är det ngn som känner igen sig och kan dela med sig till en förvirrad själ☺️

Hej @Styrka77 så härligt det låter med Grekland, jag har verkligen börjat sakna att resa.

Jag tänker att det kanske är det absolut bästa för dig att bli sambo så det inte finns möjlighet för dig att dricka på det vis du gör idag? Jag dricker själv för mycket och har gjort det under flera år. Har försökt sätta gränser på olika sätt men det funkar inte så bra. Det går oftast jättebra när det bara är maken, jag och middag men när det är mer folk är det som att jag stressdricker på något sätt och då kan det bli hur som och jag hatar det så mycket att jag inte står ut med det längre. Får sån ångest så jag tror jag ska dö. Just idag känner jag mig sjukt motiverad att sluta helt men jag kommer ta dag för dag och inte se det som ett misslyckande om jag tar två glas vin men skulle jag bli onykter är det ett misslyckande Jag har bestämt mig för att inte dricka alls vid tillställningar där giftet flödar och det kommer bli en sjukt svårt eftersom jag på något sätt blir stressad av såna tillställningar vilket är konstigt för jag är en social prick som har lätt att prata med människor även när jag är nykter.

Ikväll ska vi se fotboll med grannar och jag ska inte dricka någon alkohol så det blir spännande att se vad jag tycker om det. De som ska vara med är glada i både vin och öl har jag märkt.

Du får ha en riktigt härlig lördag. Även om jag inte är i Grekland är det sol och bad även för mig denna fantastiska dag ☀️💕

Tack för ditt inlägg @Liten tjej 💞 det är skrämmande att skriva samtidigt skönt att veta att jag är inte ensam och ja det är bra för mig att bli sambo och jag vill ha en förändring till mitt drickande. Vill kunna njuta av 1-2 glas och stanna där, har försökt så många ggr men fixar det inte, begäret och belöningssystem tar över😔
Lycka till ikväll, kommer gå strålande och ha en skön dag i☀️👌🏻

Hagbard69

Tack för delandet! Känner likadant men beteendet är lite olikt.
Ser fram emot å få läsa mer och kunna reflektera lite över mitt egna beteende och följa eran kamp.
Kommer säkert att skriva mer vid ett senare tillfälle, men nu sonderar jag terrängen lite;)
Kämpa på!