Jag är en 18 årig tjej och har druckit alkohol sedan jag var ungefär 15/16. Har ALDRIG haft en ”bra” fylla. Jag kan inte sluta dricka när jag väl börjat, jag ljuger om GROVA saker, & blir helt personlighets förändrad. En gång ljög jag om att jag hade blivit våldtagen, vilket är GROVT och jag skäms jätte mycket över detta, men kan inte sluta. Blir alltid för full och kommer aldrig ihåg vad det är jag har gjort dagen efter. Har försökt sluta med alkohol en gång innan, men det går inte. Är trött på att ha såhär mycket ångest & göra bort mig såhär mycket efter varje fylla. Vad ska jag göra? Är alla såhär? Har jag ett drick problem?

Hej @Madison0203 det låter väldigt jobbigt. Jag ändrar också personlighet om jag dricker för mycket och ju äldre jag blir desto pinsammare tycker jag att det är. Du skriver att du aldrig haft en bra fylla vad är det då som är lockande med det? Själv har jag haft alldeles för många bra stunder med alkohol vilket gör att jag förskönat tanken av den, men har äntligen börjat förstå vad dålig den är för mig eftersom jag oftast inte nöjer mig med 1-2 glas och ibland tappar kontrollen och blir väldigt onykter med minnesluckor och hemsk ångest efter det. Har du någon du kan prata med?

Kram 💕