Jag har varit nykter i 2år men så började jag dricka hejdlöst förra veckan. Slutade i Lördags men blev så dålig att jag valde att köpa öl i går för att inte dö i kramp. i dag mår jag pisss, skakar och svettas och det blinkar i huvudet men jag vill inte trilla iölfällan i dag.
Hur ska man orka ta sig ur en svår abstinens?

Hej "Dalkarlsberg 11"!

Du skrev här för några dagar sedan och var i en riktigt tuff sits, och fick ett meddelande från oss om var du kan vända dig för akut hjälp. Hur mår du idag? Vill du får du gärna skriva mer och berätta om hur du har det och vad du tänker just nu.

Varma hälsningar,
Kristoffer

@Dalkarlsberg 11 Hej! Hur går det? Har du fått hjälp eller har du lyckats avstå alkohol på egen hand? Hoppas du mår "efter omständigheterna väl". De gånger jag slutat (många) har de första 3-4 dagarna varit näradöden-upplevelser, så om du varit nykter borde det värsta vara på väg att gå över. Om du inte har slutat så försök få slut på återfallet så snart som möjligt. Det blir värre att sluta om du låter det fortgå. Fick du kramper efter att ha druckit i 1 vecka eller var det oron för att drabbas som gjorde att du köpte öl? Hoppas du använder helgen till att låta kroppen vila, både fysiskt och från alkohol. Om eller när suget sätter in är det "bara" att försöka stå ut. En dag i taget, det blir bättre som du vet. Du har ju varit nykter i 2 år så du har ju slutat förr.
Lycka till!

Onkel F