Sitter här i sovrummet och gömmer mig. Har tömt min sambos ölförråd med specialsorter han samlat på sig för att kunna njuta av vid tillfälle. Jag drack allt i ett svep.

Har alltid använt olika intag för att hantera känslor. Mat och alkohol i första hand.

Idag känner jag mig stressad och otillräcklig. Det var ursäkt nog att tömma ölförrådet. Jag skäms. Nu gömmer mig för mig familj.

Det är tröttsamt. Det spär på ångesten. Och jag vill inte gömma mig för mina barn. Jag skäms.

Tack för uppmuntran! 🤗Jag har flaggat för att jag behöver hjälp. Vi tar vita veckor som jag alltid bryter. Då han kommer hem med mina favoritviner. Jag ber honom vara sträng men så går jag själv och köper ngt istället. Vet inte hur jag ska hantera det och samtidigt - ska han polisa mig? Även om jag önskar det ibland. Har du några råd @Tofu

Hej!
Fortsätt skriv och läs här är mitt råd. Jag kämpar med och är precis i början. Har druckit kontrollerat alla tider på dygnet och överallt. Pga mitt kontrollbehov blir jag aldrig skitfull eller plakat. Nu ska det bli ändringar i våra liv.
Styrkekram 💕