Quintessence

Jag fyller nu snart 26 om en vecka eller så, jag har levt med en djup depression sedan jag var 12, började stjäla alkohol ifrån mina mycket snälla föräldrar när jag var 14, sedan dess har jag haft det väldigt svårt men någonstans levt med alkohol till och från som någonting jag tyckt om väldigt mycket. De senaste två, tre åren har jag fallit djupare och djupare in i min depression, trots att jag också blivit mycket starkare och mer ansvarsfull och mognare. Just nu sitter jag i en sits där jag låtsas vara okej, men jag dricker så otroligt mycket så otroligt ofta att enda anledningen till att ingen katastrof har hänt är för att jag är så blyg. Men jag vet inte hur jag kan leva med mig själv längre, jag måste komma bort ifrån mitt liv, jag måste få vara nykter i en månad eller två. Jag klarar inte av det själv, jag vet inte vart jag vänder mig.

@Quintessence hej och välkommen hit 💖.
Här är du bland vänner.
Du skriver att du varit deprimerad många år. Har du någon etablerad kontakt i vården för din depression? Kanske i så fall att du hade kunnat lyfta med dem att du medicinerat med alkohol sedan många år.
Att vara blyg och kanske svårt att ta för sig finns det jätte bra behandlingar mot tex kbt.
Du skriver att du har snälla föräldrar. Tror du inte de skulle vilja hjälpa dig med detta? Att be om hjälp är en styrka och människor är ofta mer villiga att hjälpa än vi tror.
Du är fortfarande så ung och har hela livet framför dig. Försök att ta tag i detta nu så kommer ditt framtida jag tacka dig.
Och vi finns här också som en vän och stöd 💖.
Kram

Hej @Quintessence! Håller med @ase i vad hon skriver. Om du har snälla föräldrar och du har förtroende för dem så tänker jag att du skulle kunna berätta för dem först så kan de vara ett stöd för dig. Som förälder tänker jag att man vill veta. Har du modet annars att våga ringa vårdcentralen, beroendemottagningen där du bor? Eller någon inom kommunen? Fast jag tänker att om du är deprimerad är det kanske vuxenpsykiatrin? Man kan skriva en egenremiss. Skulle du kunna fixa det? Hur som helst fortsätt och skriv på forumet så vi kan stödja dig💗

Kram💗

Hej, @Quintessence.
Att bli frivilligt inlagd just på rehab / behandlingshem är väl inte helt lätt men vanliga vården, kan det vara ett alternativ?
Här finns ju stöd men av det du skriver, så låter det väl bra om du också tog kontakt med vården. Alkohollinjen 020-84 44 48 eller 1177. Hos Mindler t. ex får du ju tid direkt via telefon. AA finns ju också. Hoppas allt går väl för dig.