Ny här.
Dricker för mycket. Vet att det är fel. Rädd för att sluta då alko dämpar min oro och ångest. Sökte vård men ”Vården” suger! Den Anmälde mig t Transportstyrelsen ”på misstanke” så jag förlorade jobb å inkomst. Jag var nämligen bara timanställd så jag hade 0 rättigheter!
Så vad fan ska en sån som jag göra? Samhället vänder mig ryggen och till och med gör livet värre!!!
Fy fan!!

Hej Lexie och varmt välkommen hit!

Du har fått nog av den plats alkoholen tar i ditt liv, tillfälligt dämpar den och dövar negativa känslor samtidigt som den på längre sikt förstör. Du har tagit stor steg för att förändra detta och mött på stort motstånd och svårigheter i det, beklagar att det blivit såhär för dig.

Du är här nu och du är en person som inte ger upp, det finns stöd och hjälp att få, vi kan försöka hjälpas åt här att hitta sätt som fungerar för dig. Modigt och klokt att du skriver här och berättar, det gör att vi kan försöka finnas på det sätt som går över internet. Kanske har du redan sett att vi har ett program att testa? Kanske kan det vara lite hjälpsamt, du kan även om du vill, testa att ringa till Alkohollinjen 020-84 44 48 för att få prata med någon.

Skriv och läs gärna mera här, ibland kan en behöva skriva flera gånger innan en tråd får fart.

Igen, varmt välkommen!

Vänliga hälsningar,

Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet