Söndagmorgon och idag en vecka sen vaknade jag upp med en jävulsk baksmälla och typ hela kvällen va en enda stor minneslucka. Till skillnad från idag när jag vaknade upp och har inte druckit en droppe på en vecka, jippiii vilken känsla mår så bra redan. Satte på kaffet, tände ljus och känslan av lugn och ro infinner sig🙏 Tänkte passa på och skriva ett inlägg, för att påminna mig själv om att göra mitt allra yttersta för att det ska vara så här i fortsättningen. Vill aldrig mer vakna och inte komma ihåg och kunna stå för vad jag sagt och gjort. En dag i taget, fatta rätt beslut även fast det svajar och aldrig glömma skälet till varför jag inte ska dricka en endaste droppe alkohol. Lite spontana tankar bara, ha en fin dag allihopa🙏❤️

@Vilsenochtrött usch försöker minnas varje dag hur hemskt det är att vakna som du beskriver, må hemskt och börja försöka minnas vad som hänt. För mig var det typ 10 månader sedan det hände senast men försöker minnas för att hålla motivationen uppe till att inte hamna där igen. Bra att du skriver här, mig hjälpte det väldigt mycket i början.
Hoppas och önskar dig allt väl, forsätt som du gjort en vecka nu, allt kommer bli så mycket bättre, även om vissa dagar är tyngre

@Matti77 tack för ditt svar😊 Skönt att du sluppit den känslan såpass länge nu🙏 Jag har fixat lite drygt 2 veckor nu och det känns som att det är det enda rätta att göra att avstå helt från alkohol. Senaste 2 åren har det bara spårat mer och mer. Helgalkis kan man säga att jag är, festat som att det inte finns en morgondag. Skiter i allt så fort man fått lite alkohol i sig, inget konsekvenstänk överhuvudtaget. Har skadat mig själv ett flertal gånger på sistone när jag drällt runt i fyllan och villan. Sagt och gjort rent sagt förjävliga saker till människor jag älskar, gjort mina barn besvikna när jag inte hållt vad jag lovat osv…listan kan göras lång. Så visst är det så att man inte ska glömma allt som man gjort, utan som du skrev så måste man påminna sig om varför man väljer nyktert. Är så sjukt lätt att trilla dit annars. Vill fan aldrig mer vakna med en ångest pga att man druckit alkohol. Drömde faktiskt förra natten att jag drack mig stupfull och ramlade och slog mig gul och blå…va alldeles kallsvettig när jag vaknade….men lugnet infann sig rätt så fort när jag insåg att jag bara drömt🙏 Härligt att få dela och höra andras berättelser som man känner igen sig själv i. Kämpa på🙏