Vill en förändring. Sedan pandemin började har jag druckit ofta hemma på kvällen. Det har varit skönt och lugnande, men har inneburit att jag vill fortsätta så här och jag mår förståss inte bra av det i längden.
Jag har fixat jobb och allt annat men känner det som en belastning nu att vilja dricka.
Jag är inte så ung och jag är rädd om min framtid så jag måste bryta mönstret. Vill inte längta efter vin i kvällningen. Jag lever ensam sedan ett par år. När mina barn är på besök har jag inga problem att inte dricka under flera dagar o veckor. Känner knappt ingen längtan då, det är roligt ändå.
Jag känner mig ledsen då jag skriver detta men känns samtidigt bra.
Har ett meningsfullt jobb och bra relationer med både barn och några vänner. Intressen finns också och jag fixar med detta fast jag ofta är lite trött eftersom jag druckit kvällen innan. Somnar bäst efter vin dessutom.
/Ledsen

Hej @Blenda@! Jag somnade också bäst efter vin men efter bara ett par veckor nycker somnade jag lika bra eller bättre utan vin.
När jag drack vaknade jag efter några timmar och kunde ligga vaken upp till 2 timmar! Efter 1-2 veckor utan vin sov jag hela nätter och gör fortfarande nu efter 10 veckor, kan såklart vakna till men somnar om direkt!

Testa vara nykter, gärna tre månader till att börja med! Det har uträttat mirakel för mig!