Dricker vin varje dag sen en tid. Vill minska men svårt ju, är +60 o borde ju begripa bättre. Maken dricker några öl på helgen o fixar det fint.
Söker här för att få tips råd o era erfarenheter hur ni lyckats.

Hej, jag har sett många här på forumet som lyckats bryta ett destruktivt drickande. Att både ta stöd från vården och läsa och skriva mycket på forumet är bra tror jag. Själv började jag med tre månaders helvitt och är så glad att jag slutade dricka. Livet är så mycket enklare nykter. Inget att dölja och skämmas över. Mer energi och livsglädje. Jag önskar dig detsamma!

Hej o tack så länge
Ska läsa ifatt
From idag börjar min vita vecka. Tar detta i små delmål
När tänker ni man ska ta kontakt med vården?
Har fin familj med barn o barnbarn o vill ju där för dem (är ju det nu med men alltid så trött)
Nu få det bli ändring.

Ja, delmål är bra. Jag tror att det är läga att kontakta vården om du märker att du inte lyckas hålla det du försatt dig på egen hand. Det är ingen skam att behöva hjälp. Något som jag själv tror är viktigt är att jobba med hur man tänker. Inse att alkoholen inte längre ger guldkant utan problem. Hitta annat att njuta av. Och komma ihåg att nykterheten är ens eget val, inget man blir tvingad till. Jag har efter två och ett halvt år här på forumet börjat känna mig som en som inte dricker (även om jag dricker ett glas vin typ varannan månad). Och jag älskar att vara nykter , mår så bra av det.

Tack för kloka ord
Snyggt jobbat med icke drickare.
Ja , avvaktar ett tag till med o söka vård.
Vi här få hjälps åt.
Idag promenad o lite jobb o inte vin.
Ska vara mer målinriktad idag , gick ju så där igår, blev ett glas, kunde låta bli o fylla på.

God morgon hoppas ni sovit ok,
Andra dagen nu utan vin Kämpigt o tänker hela tiden snart fredag....
7 minus idag, bistert men friskt iaf
Nu snart jobb o lunch med god vän
Ha en fin onsdag.