Jag spårar.

Jag är så ledsen. Jag försöker hålla det under kontroll men jag verkar inte kunna det.

Jag kan hålla en dag utan alkohol men sen hittar jag anledningar och jag vill inte vara den här personen.

Jag ljuger, smyger, byter jobbpass för att inte behöva jobba tidigt, och nu går jag fullständigt sönder över att vara den här personen.

Har ingen att prata med. Vågar inte för skammen att avslöja mig kommer att få mig att dricka mer. Jag vet inte vad jag ska göra! Har bytt jobb för några månader sedan som jag älskar och det finns inte på kartan att berätta ärligt där för jag klarar inte att känna mig stigmstiserad och känna att det jobbet är förstört.

Jag vill ha hjälp men jag förstår inte hur jag ska göra utan att livet ska rasa samman.

Jag tog upp telefonen idag för att ringa telefonlinjen för alkoholhjälpen och blev SÅ besviken att det är stängt. Att våga ta hjälp sitter så långt inte i mig och jag vet att nästa vecka kommer jag ha tryckt undan känslan och inte ringa. Det bara fortsätter och fortsätter och ingen vet hur jag lever och jag är tydligen en högfungerande mästare på att låtsas vara vanlig. HJÄLP!!

Hej vännen ❤

Jag vet att jag själv tidigare önskade kvällsöppna telefonlinjer att ringa.
Har inga direkta svar till dig men har själv lagt in nummer till både AA, CA och NA. Har inte ringt dem men har sett att de verkar ha nån sorts jourliknande nummer att ringa. Ibland är det ju just en röst att prata med man vill ha och skrift så dom på forumet kan ju bli lite fördröjt.

Skulle det kanske annars kunna vara ett tips att ringa tex St. Görans beroendemottagning? Tänker att även om man inte är på väg in dit finns ändå kompetent personal som kan bemöta ett samtal från dig som ett första steg. Kanske kan de hjälpa dig att samla tankarna och tipsa om möjliga vägar fram.

Ibland kan det vara svårt att få direktkommunikation här genom forumet när man själv skulle behöva så jag passar på att tipsa om en app som heter Cairy. Där vet jag att kommunikationen med andra medlemmar ske lite mer i realtid.

Nu sköt jag iväg massa tips från höften kanske. Men hur mår du egentligen ikväll?

Kram

Glömde föreslå att det kan vara skönt att boka en tid på en beroendemottagning och faktiskt be om hjälp och stöd. Där kan du få veckovisa stödsamtal och möjlighet att kunna få hjälp med en planering för hur du kan försöka gå tillväga. Det finns ingen skam i att låta någon hjälpa dig att hjälpa dig själv 🙂
Det ska du om något se som en styrka.

Hej.

Jag kanske inte är den bästa att ge dig hjälp o råd just nu. Jag gick med här idag själv för jag behöver nån form av hjälp. Och sitter i lite samma sits faktiskt. Igår va min första helt nyktra dag, sist jag hade det va för 1 år sedan (skäms) och det var en dag då jag vart tvungen att opereras. Men det är dags att försöka ta tag i det här innan jag förlorar allt jag har😔
Men du ska beta du inte är ensam, och jag tror att man kanske kan lyckas hitta folk med samma problem lr folk som kommit längre och som man kan prata med kan hjälpa en bra bit.
Jag vågar inte söka till någon mottagning lr någe för rädla av andra saker kan ske då.