Hej! Nu har jag kommit till insikt igen att jag inte kan hantera alkohol. Är 25+ gammal med alkolismgener från bägge sidor i mig. Är inne på andra nyktra dagen nu sen jag vaknade upp i bilen av att polisen väckte mig. Stod parkerad tack och lov men ändå. Har ångest nu, men inte lika mycket som igår. Gårdagen va hemsk. Sambon pratade inte med mig på hela dagen, hon va oerhört besviken på mig. Fick tillslut panikångest, darrningar och yrsel, alkoholabstinensen stod och knackade på dörren. Vart en vända ner till psyk för att få tag på insomningstabletter. Är så fruktansvärt trött på mig själv nu och att jag aldrig lär mig att jag inte kan dricka. Ställer nästan alltid till det på ett eller annat sätt. Det får vara bra nu, för denna gång är det barn i bilden. Nu är det färdig festat!! Mvh

Vet hur du känner dig. Mina råd till dig r.
1. Se till att inte ha a hemma
2. Kontakta sjukvård för prov av lever och ev medicin så du inte kan dricka.
3. Ta en dag i taget och var stolt för varje dag du fixar.

Norrifrån

Hej! Tack för svaret. Problemet är att jag inte dricker varje dag. Fast dom två senaste veckorna på semestern har det varit jäkligt mycke fest.. Saken är att när jag väl dricker så gör jag det. REJÄLT. Det är där problemet ligger. Har försökt att enbart dricka öl när jag festar men då kommer tankarna om att det vore gott med lite whisky eller sprit. Går i samma fälla varje gång.
Mvh

bulln

Hej, det är många som är besatta av att ett alkoholproblem ska pågå varje dag. Om det är så att du inte kan ta en öl utan att dricka resten av flaket också, så att säga, ja då har du ju ett alkoholproblem varje dag även om du inte är full varje dag.
Lycka till, kämpa att hålla dig nykter en längre period så kommer du tänka mindre och mindre på alkohol! Skitbra att få nog, det är första steget.