Är nu här igen. Vet inte vad jag ska skriva...., men måste skriva för min egen skull. Vill inte glömma de första dagarnas ångest o helvete, för det är precis det jag gör. Varje gång! Det blir fjärde omgången denna sommar, med början idag. Det går en vecka, sedan faller jag för det där "enda" glas vinet. Då tror jag att jag har koll på läget, så idiotiskt! Har druckit dagligen i snart 9 år. Det är förmodligen sämsta valet av dag idag, fredag och imorgon grillfest. Jag börjar jobba på måndag och måste vara i någorlunda skick då. Eftersom jag har skjutit det hela framför mig tills denna dagen, så får jag bita i det sura äpplet. Är rädd och orolig att maken ska märka, då han inte vet att jag har återgått till drickande för två veckor sedan.
Har följt detta forum i flera år nu och det känns som om jag känner er alla. Tack för att ni finns!❤️ Just nu är jag låg som sjutton. Älskar tyvärr det där jävla vinet och önskar att jag kunde få en normal relation till det.....eller iaf få kontroll.

Pion

Just denna känslan som jag måste komma ihåg! Från det att jag slår upp ögonen på morgonen mår jag dåligt. Ångest, oro och det kryper i kroppen. Kan inte ta mig för någonting....bara väntar till15.30, som är min tid för tillåtande. Då får jag belöna mig själv för att ha stått ut ännu en dag. Då kan jag skänka kroppen lugn. Samma, samma varje dag. Tänk om det fanns en knapp att trycka på, så man för ett ögonblick får känna på känslan som jag har nu. Som en varningssignal, liksom. Varför glömmer man så fort hur det faktiskt var?

Nyttan

Vad bra att du vill gå med i kampen mot alkoholen. Jag mår inte heller så bra idag och vet att jag måste klara en nykter helg. Rida ut det helt enkelt. Imorgon har jag bjudit hem ett par där mannen är nykter (alkoholist?) och jag måste våga fråga honom och hans normaldrickande fru om hur det funkar. Hoppas du rider ut eftermiddagen. En dag i taget. Försök att ta denna förmiddagen först-så har jag läst att de som varit nyktra en längre tid klarat ut det i de allra flesta fall. Kram

Pion

Tack, Anna, för din kommentar! Kan inte riktikt fatta att det faktiskt betyder så himla mycket! Från att vara ensam i helvetet är det någon därute som stöttar och finns där ❤️. Jag har läst i din tråd mycket och det har varit bra för mig. Hoppas du snart mår bättre och hoppas på rapport om hur samtalet med den nyktre mannen gick. Kram

Pion

Tack, Anna, för din kommentar! Kan inte riktikt fatta att det faktiskt betyder så himla mycket! Från att vara ensam i helvetet är det någon därute som stöttar och finns där ❤️. Jag har läst i din tråd mycket och det har varit bra för mig. Hoppas du snart mår bättre och hoppas på rapport om hur samtalet med den nyktre mannen gick. Kram

Pion

Bara 2 glas, så maken inte märker att jag mår så här dåligt. Samtidigt vet jag ju att jag måste igenom det. Åh, gode gud vad detta är svårt.

napalosrot

Pion,
jag skulle hälla ut vinet och göra något som får mig på andra tankar. Kämpa på.

Pion

Det är kanske en hjälp, men kan också ge mig en känsla av panik och driva mig till att skaffa hem a. Dt blir som en trigger i sig. Har gjort det tidigare. Drack lite igår ( enligt mina mått mätt ), och vaknade genomsvettig. Kändes bra på något sätt, som i en avgiftningsprocess ändå. Idag ska jag på grillfest och vi får se hur det går?