I helgen som har varit har jag gjort så mycket dumt, att jag inte ens vågar berätta här.
Jag är inget vackert fyllo.

Men jag känner att det är stopp nu. Fortsätter jag så här, kommer jag att bli som min mamma. Hon söp bort precis allt.

Det svåra är att jag vill dricka, men ändå inte. Jag vill inte bli full igen, men ändå är det, det enda jag tänker på.

Idag är det min andra nyktra dag och ångesten och skammen är hemsk. Jag vaknar flera gånger med så svår ångest att jag inte vet om jag klarar det.

Jag vill vara nykter nu, och jag kämpar på. Imorgon ska jag gå på AA, normalt sett vågar jag inte det. Men om jag jämför det med min ångest, så är det ingen svår sak.

Jag hoppas att om jag blir nykter på vita krogar, så kanske jag någongång trivs med det.

@Cesson Hej! Stark berättelse helt klar. Ja, alkoholen ställer till det. Jag har varit med här nu i snart 2 veckor, jag dricker varje dag och tar gärna några extra supar i källaren. Mest blir det folköl, men gärna vin också när det passar. Njuter av god mat och då blir det vin till. Har ett bra jobb, en fin fru som också har lite törst tyvärr. Men jag kämpar på och försöker dra ner, och på morgonen är jag ju övertygad om att ”idag blir det inget vin” men sen på kvällen så trillar man dit. Blir aldrig dyngrak men det är jobbigt att inte kunna stå emot. Idag har det varit fullt upp på jobbet, varit och tagit han om min gamle far som bor själv och behöver en hel del stöttning, det skall handlas, sitta och prata och lyssna på surret så det tar på mej. Ja ja, vi får kämpa på och all lycka till 💪

@Cesson Känner så igen mig. Du har säkert också sagt att det var sista gången osv många gånger.
Jag hittade till slut hit för att få hjälp. Använt alkoholprogrammet, ja, allt i ”Stöd”. Men också läst mkt i forumet samt läst boken Tänka klart av Annie Grace som gett både mkt fakta och ett annat perspektiv. Köpte på Adlibris om jag minns rätt. Kort och gott, känns bra och viktigt att ha fått hjälp att ändra tänket… Nu nykter i snart 20 dagar utan tanke på att börja dricka igen.
Känns inte lockande alls… Så ta hjälp här, finns en del som varit nyktra sen flera år som kan ge bättre råd än jag. Kram och lycka till!❤️🙏🏻