Jag har inga problem med att inte dricka dagligen, kan klara en månad, två månader eller längre utan att dricka alkohol och det är inget jag ”saknar” i mitt liv. Klarar en aw eller fest med att dricka mindre alkohol, för det mesta…

Mitt stora problem är att när jag väl kraschar och dricker för mycket då gör jag det ordentligt. Jag blir riktigt jävla full och gör alltid saker det tillfället som förstör relationer till vänner, familj och omgivning.

Efter det bryter jag ihop, får ångest, dricker inte på ett tag och när jag väl börjar så klarar jag att hålla måttet eller dricka ett-två glas… Tills det går ett halvår/år och sen kommer en likadan fylla igen på en fest eller liknande som gör att det förstörs igen och cirkeln börjar om. Och den här cirkeln har pågått ett par år nu och jag vill verkligen inte vara tillbaka på botten igen om ett år och förstöra mer för mig och framförallt människor i min närhet. Hur klarar jag att hålla på disciplinen eller faktiskt förändra för att undvika botten?