Hej, det är första gången jag skriver här. Jag skulle gärna prata med någon som är i vilket stadie som helst. Någon som förstår. För mig har drickandet blivit mer en vana än något annat. jag kan låta bli men ser det som en fin stund i vardagen. jag har gått perioder med att göra annat som uppslukar mig. Men det är just det, jag blir kanske lätt rastlös trots att jag inte skulle definiera mig som en sådan person. Jag lever mitt liv inom mig och får en större upplevelse genom att lyssna på musik än att resa till exempel. I just musik eller film kommer ju alkoholen så passande till.

jag söker en gemenskap, jag har provat andrum och är inte nöjd. Jag söker saker att underhålla mig med och tips som tar över och belönar måttligt. Tips?

Tack för mig <3

Hej Peppar! Vi är många här som druckit som du. Inte varje dag, men för ofta och för mycket. Det är verkligen en vanesak som går att ändra. Man får jobba någon månad med att göra saker nykter, men det blir lättare och lättare. Istället för alkohol tar man något gott alkoholfritt i glaset och kanske lite nötter eller något. Snart lär hjärnan om att det är det man är sugen på. Motion är dokumenterat bra mot alkoholsug. Promenad eller lugn yoga till exempel. För min del mår jag så himla mycket bättre utan alkohol. Jag är mycket lugnare och njuter mer i stunden. Musik till exempel går verkligen att njuta av nykter. Häng kvar och läs och skriv här. Här finns mycket gemenskap, särskilt om man både skriver i sin egen tråd och engagerar sig i andras.