Hej alla,

Jag vill dela min erfarenhet med programmet och få råd från er som varit i likadan situation. När jag började programmet tänkte jag att det var väldig bra, jag gjorde alla uppdrag, registrerade varje sak jag drack och mitt mål var att dricka mindre. De första veckor gick det väldig bra och jag började må bättre och bättre. När jag kom till delen om känslorna ville jag inte ens läsa det. Jag var på semester då och där glömde jag om programmet fast min drickande var väldig kontrollerad. Jag kände mig inte ens för att dricka så mycket så jag tänkte att jag hade klarat detta och glömde om programmet.

Efter semester började stressen byggas upp och problemen i mina relationen gjorde att jag började dricka väldig mycket igen. Nu känner jag mig så besviken på mig själv men jag vill inte tappa hoppet utan jag vill komma tillbaka och försätta. Hur kan jag göra för att börja igen? Ska jag kanske sätta en ny mål? Ska jag sluta dricka helt istället?

Tack för att ni läser detta!

Mvh
V

Li-Lo

Förändring tar ofta tid och går ibland i "skov" och precis som du beskriver kan man återgå till just det beteende man lämnat. Du står inte på ruta 1! Du har nu massor av erfaranhet om vad som kan göra att du undviker saker eller tar ett glas. Du vet mer om dig själv nu. Färre gropar att falla i och mer erfaranhet att luta dig mot!

Hur du än väljer fortsätt gärna skriv här.

varma hälsningar Li-Lo
Alkoholhjälpen

träningstanten52

Jag har gjort programmet tre gånger och nu tredje gången så funkar det för mig. Jag har satt ett nytt mål och känner mig rätt så nöjd med mig själv. Loggan har hjälp mig att begränsa antalet glas.