Hej jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, jag skrev på denhär sidan för lite över ett år sedan och efter det tog de lång tid innan jag vågade gå in igen ( har sedan dess haft fliken öppen på mina privata sökningar) . När jag väl gick in såg jag att några snälla människor hade svarat på mitt inlägg, jag kände tacksamhet. Dock har det sedan dess spårat ur. Och jag har vid flertal gånger gått in på alkoholhjälpen men inte kommit till beslutet att skriva något då jag inte vettats hur ja ska formulera mig. Men idag kände jag att jag ville skriva för jag pratar inte om dehär till någon och jag vet att jag inte kommer ha styrkan till att förändra min drickande förräns någon, vem som helst är villig att lyssna på mig utan att döma. Det har spårat totalt och jag vet inte längre vart jag ska ta vägen jag behöver prata med någon nu eller inom några dagar men jag ringde även till alkoholhjälpen linjen men dom sa att dom skulle ringa upp och att det kan ta ett dygn och då kan jag lika gärna vara på jobbet och sedan kommer jag att trunta i att höra av mig

Hej @jahopp och varmt välkommen tillbaka hit till forumet! Fint och modigt att du skriver här och sätter ord på hur du har det och vad du behöver. Det låter som att du har det väldigt tufft. Det är verkligen en styrka att i en sådan situation vända sig utåt och söka stöd. Du känner att du behöver prata med någon om din situation och har ringt till Alkohollinjen, hur har det gått? Om du vill så kan du också skriva till oss rådgivare och bolla så kan du göra det här https://alkoholhjalpen.se/fraga

@jahopp Du behöver inte vara rödd eller orolig för att skriva här . Inte heller tänka på hur du ska formulera dig. Skriv bara och berätta hur du har det.
Absolut inget är nytt på den här sajten!
Och ingen dömer heller, tvärtom du får hjälp här. Så skriv och ring Alkohollinjen igen. Läs här i trådarna så ser du att du inte är ensam. Vi kämpar tillsammans! ❤️🙏🏻❤️