Hej, ny här. Har efter mycket om o men kommit fram till att jsg måste ta tag i saker o ting... Har aldrig ansett mig ha alkoholproblem, men jag har haft fel... Jag dricker inte särskilt ofta, men när jag gör det spårar det allt oftare ur totalt. I helgen blev det riktigt illa... Det som skulle bli en lugn kväll med vänner och musik slutade med tomt konto, ingen aning om var jag varit och vad jag gjort. Jag har helt tappat förmågan att bromsa när jag fått nog. Dricker bara mer o mer varje gång... Hur gör man? Vad ska jag göra? Jag har ingen aning.

Karin01

Och hade en liknande upplevelse i helgen.
Om du tänker efter, kan du se ett mönster i när det brukar spåra ur och när du kan hålla det lugnt?

jätten

Det är väldigt olika. Nu hade jag full kontroll tills vi lämnade en konsert och hamnade på krogen, efter en stund där minns jag inte mycket. "Vaknade upp" vilse i fel ände av stan, har ingen aning om hur jag hamnade där. Kom hem runt 9 söndag morgon...
Jag är en stor ölälskare, dricker inte så ofta och väldigt sällan ensam. Jag har inga problem med att ta ett par-tre öl och sen åka hem, men ibland blir det såhär. Oftare och oftare... Jag har helt tappat gränserna, har ingen koll på när jag fått nog.

Karin01

Exakt samma här. Jag dricker så länge det finns alkohol.
Har börjat se lite mönster när det händer oftare än annars, men finns också exempel som talar emot mönster jag tror mig se..
Det bästa vore ju såklart att inte dricka alls, men det är inte den lösning jag helst vill ha.
Försöker dock se allvaret i hur farligt det faktiskt är att vara i det tillstånd att man inte vet hur man tog sig hem eller var man varit.
Hur mår du idag efter helgens händelse?

jätten

Idag mår jag skit rent ut sagt. Lyckades göra av med ca 4000kr, vet inte hur... den här månaden blir inte lätt :( Sån jäkla ångest...

Karin01

Men försök fokusera på att du (till sist) kom hem ordentligt och att du fått dig en rejäl tankeställare.