Hej,

Jag har insett att jag är alkolist och behöver hjälp.
Jag har jobb och familj , så utåt sett verkar mitt liv bra men jag har mörkt att när jag dricker så blir det bara värre och värre. Ångest för att jag druckit och dåligt ölsinne ( börjar bli aggressiv fast jag inte vill), dålig balans kär jag druckit samt minnesluckor.

Vet ni något behandlingshem , alternativ terapeut som arbetar med helheten dvs alkohol , kost och motion samt mindfullness ( terapeut helst nära Göteborg )???

Hjälp mig snälla

Avslutat konto

Hej! Vill bara skriva att det är strongt att du tagit steget att skriva här och att du erkänner att du behöver hjälp. Jag har tyvärr inga tips om terapeuter, behandlingshem osv då jag bor i en annan del av landet. Hoppas att du får tips av någon som bor i dina trakter. Annars finns ju alltid vanlig läkare som du kan vända dig till. Kram och lycka till!

Lilla jo

Hej! Jag har aldrig skrivit här tidigare. Är alkoholist och ska in på behandlingshem på nämndemansgården. Är det nån som har erfarenhet av det. Kram s

önskar dig lycka till !
Lyssna massor på de terapeuter som har egen erfarenhet av missbruk, de är kunnigast, och ge fan i piller som de numera frikostigt delar ut :( Jag startade min bana där men sen dess har det förändrats. Gruppen du kommer att tillhöra är ditt stöd och styrka och ni kan vara, SKA vara, öppenhjärtliga med varandra ! Låt bli mobilen, läs deras litteratur som handlar om alkoholism, låt tiden där vara den bästa tiden i ditt liv ! Du behöver lära dig att sköta om dig själv och ditt mående och hitta din nya väg i livet !

Ha det jättebra där !!