Kom på att jag skulle kolla härinne. Igen. När det spårade ur ordentligt med alkoholen 2015 hängde jag här en hel del. Antar att jag som alkoholist var lika förvirrad över vad som hände som alla anhöriga. Men man kan inte veta vilka som kan kontaktas, vad som ska undvikas eller vadsom kommer hända innan man har de erfarenheterna. Som en personal på ett behandlingshem sa till mig. Hängde härinne när missbruket började och eftersom jag loggar in igen kanske det är ett tecken på att ett avslut närmar sig. För det har det inte ännu. Missbruket är som någon sorts organism som lever sitt eget liv, helt plötsligt fattas det beslut och saker händer som är helt oplanerade och bara "blir". Senaste vändningen är att jag nu bor i ett tält i en skog. Tänkte att om jag placerar tältet skitlångt in i skogen så blir supandet så jobbigt att jag låter bli. Har funkat sådär. Att ta sig till mitt läger är som en terrängbana, som jag ofta går med tung packning, Att sen göra det stupfull är en bedrift, är själv imponerad att jag grejat det så många gånger. Och hur ska det här sluta? Jag vet inte ännu. Det går ju inte i vinter. Kan säga att jag genom åren har avverkat anstalter, institutioner, inlåsningar på psyket, stödboenden, akutboenden, korttidsboende, härbergen ,inläggningar på sjukhus och mängder med fylleceller. Har haft pancreatit och Wernickes. Det senare var jobbigt eftersom benen blev så skakiga att jag nästan inte kunde gå.(akut brist på vitamin b1). Och vad vill jag säga med det här inlägget? Vet inte riktigt, om jag börjat härinne kanske jag avslutar här också, vem vet.

Ha! Har varit nykter flera dar. Fick nämligen en värstingpenicillinkur. Naturligtvis åkte jag på en fästingsjukdom, bor ju i skogen så det var bara entidsfråga. Alkoholsuget är ständigt närvarande men jag vet att det här penicillinet har en antabuseffekt, har druckit med det förr och blev störtsjuk. Är anmäld till en kommunal behandling framåt hösten och är ambivalent hela tiden. Stödboende funkar skitdåligt för mig, nykterhet funkar också dåligt. Har en resa till en släkting på gång så då är jag ambivalent vad gäller den. Ska jag stanna där, ska jag åka tillbaka, ska jag börja behandlingen eller hålla mig borta från stan. Min socialarbetare har semester så henne kan jag inte rådgöra med. I vintras hade jag faktiskt bestämt mig för vara nykter, sen kom återfallet. Nåja, ska försöka fatta nåt beslut.

@@Palm Jag skulle nog gå på behandlingen och efter stt varit nykter typ 136 dagar röstar jag för det. Livet blir sååå mycket bättre. Ångest och sömnproblem är i stort sett borta för mig. Det var ett resultat av alkoholintaget..
❤️

@Amanda L ja, och alla medföljande problem. Hamnade i slagsmål igårkväll. Fick nån slags snefylla och blev på skitdåligt humör, började tjafsa om saker jag aldrig skulle göra nykter. Ingen stämningsansökan iallafall men ska nog undvika det stället ett tag😬

@Amanda L Den låter faktiskt jättegod, tack för tipset! Allt som kan gå åt helvete pågrundav alkohol har gjort det. Eller jag har lyckats behålla några få relationer, Tex den släkting jag ska till. Jag har förstått, eftersom jag pratat med en av dem, att enda anledningen till det är att jag redan från början tog avstånd, geografiskt. De har vetat hur det ligger till, efter varje ny incheckning på någon institution eller intag på sjukhus är det ju uppenbart. Tiden jag försökte dölja missbruket eller hålla nåt hemligt är förbi sen länge, men ingen av dem har sett mina påverkade urflippade sidor, de har inga negativa minnen. Så det enda bra beslut jag lyckats fatta och det viktigaste, de här personerna är de enda jag bryr mig om. Nu är klockan 04.30 och jag ska fixa kaffe☕️det tar sin tid när man har campingutrustning. Meningen är att jag ska skippa vodkan idag,får se hur det går👾🍀

@@Palm Hur det än går eller i synnerhet om det inte går bra , hoppas jag du försöker igen. En behandling du gått kanske var ” för tidig”? Kanske du är mogen att ta tag i det nu? 🙏🏻💪🏻

@@Palm Det låter otroligt tufft men bra att du har hört av dig här :D Jag hoppas verkligen att du hittar något som kan ta över suget efter denna j-vla alkohol och hitta något som du tycker om att göra istället. Även om det blir motsträvigt ibland så finns det så många fördelar med att vara nykter. Jag har nu klarat mig i 9 hela dagar, inne på 10:e dagen idag. All kärlek och styrka till dig!