Hej,

Är ganska ny här, i alla fall på riktigt.
Har det förts diskussioner om en lite mer avancerad programvara för forumet?

Tillbringar en del tid på forum och har även under flera år administrerat forum, det finns ju lösningar som ger bättre funktionalitet för användarna (och för administratörer/moderatorer). Sen förstår jag att man nog vill begränsa viss funktionalitet så man inte för enkelt kan dela sånt som kan riskera vara hot emot integriteten.

Funktioner jag skulle vilja ha är (utan djupare tanke):

- Markera allt läst
- En bättre list-funktion på nytt innehåll sen sista besöket och då börja på första olästa
- Prenumeration med notiser dvs om jag har valt att följa ett inlägg, om någon har svarat i tråd där jag har svarat samt om någon har nämnt mig med @Nystart2023

Hej @Nystart2023!
Tack för dina tankar om hur det här forumet på Alkoholhjälpen kan bli bättre! Det allra viktigaste för oss på Alkoholhjälpen är att vi kan ha många olika typer av innehåll (forum, program, frågor till rådgivare och lite fakta) och att vi har en säker lösning för er användare. Det har gjort att vi inte har haft så många olika lösningar att välja mellan, och vi har varit begränsade i vissa funktioner tyvärr (även om vi verkligen förstår och också själva känner att vissa funktioner saknas).

Det är tänkt att Alkoholhjälpen ska fräschas upp under hösten, så förhoppningsvis kommer det att upplevas bättre efter det. Vi tar gärna emot synpunkter eller konkreta förslag! Skriv gärna till oss på https://alkoholhjalpen.se/fraga

Allt gott!
Nell, Alkoholhjälpen