Ja, jag dricker för mycket. Jag dricker framförallt av fel anledning: jag mår så bra när jag är full! Ingen oro, finns på små rosa moln när jag är berusad. Jag har gått upp i vikt de senaste månaderna på grund av detta. Jag dricker i smyg, kanske två extraglas i hemlighet, och två glas som andra ser.

Hädanefter ska jag inte dricka i smyg, tänker jag. Men nu känner jag att det är jobbigt. Och bara tanken på att jag tycker det är jobbigt, visar hur osunt förhållande till vin jag har.Klarar jag inte sluta dricka i smyg får jag sluta helt.

Men klapp på axeln till mig att jag gör något åt detta nu. Ska sluta innan alkoholen tar over ännu mer. Innan minnesluckor och konsekvenser för familj och arbete kommer.

Li-Lo

Jag passar på att ge dig en klapp jag också. Det klassiska "probleminsikt/sjukdomsinsikt är inte att vara frisk" är klokt samtidigt är det definitivt ett första steg mot möjlig förändring. Att du väljer att skriva här är ytterligare steg. Att dela med dig och ta del av andras erfarenheter ett till.

Du drar i handbromsen i god tid!

Kul att ha dig här

vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen