Jag har velat och kanske försökt i många år.
Jag vill leva helt utan alkohol, vill vara en drogfri person.
Jag har helt klart ett beroende.
Jag dricker när tillfälle ges, i stort sett varje helg och ibland i veckan. Helst tills jag somnar, vilket är efter ca 3 glas.
Jag vill inte mer.
Jag drack i fredags eftermiddag, inte mycket och socialt men jag drack. Fast jag inte ville. Skapade mig ursäkter.
Hatar hur jag mår, mår illa av alkoholen, får ont i magen men blir glad, klarar av att prata med folk, blir utåtriktad och avslappnad.
Kan inte sova, får ångest och det tar lång tid för mig att återhämta mig.
Jag har blivit plufsig och småfet.
Jag orkar inte träna, inte äta ordentligt....är bara seg och kass.

I fredags kväll bestämde jag mig. Nu är det nog. Jag ska leva det liv jag vill, vara den person jag faktiskt är.
Jag vill så himla mycket.
Ska stanna i känslorna och inte skjuta bort dem, använda yogan som är en stor del av mitt liv sen 20 år, våga känna och vara stolt i den jag är.

Livrädd.

Vaknade i morse, kan inte sova utan insomningstabletter, och var full av energi, så som jag ju är, den jag är. Yogat, joggat, städat och fixat mig. Så här vill jag ju må.

Hej Namaste
Mycket välkommen hit till forumet. Jag har varit här någon månad och det har varit bra för mig. Inte enbart för nykterheten utan även rent psykiskt.
Detta att du vill vara nykter för din egen skull tror jag är en bra grund för nykterhet.
vänligen
Ikaros

Rosen

När jag tar del av ditt inlägg tänker jag att du måste coola ner lite.Du är helt klart på rätt väg, men tänk på att det tar nästa lika lång tid att hämta sig som det gjorde att komma dit:!
Ha tålamod med dig själv.
Du fixar detta!

du skriver och går med här. Precis det du skriver gällde för mig också, eller gäller om jag inte låter bli A. Nu inne på min fjärde vecka och är så glad varje dag för att jag lever nyktert. Att leva livet som den person man var ämnad att bli en gång i tiden, det är vad som gäller. Och då är alkohol helt uteslutet för min del.
Välkommen hit!

Malta

Detta blir bra till slut. En dag i taget. Behöver själv komma igång med yogan, som gett mig så mycket. Sikta långsiktigt. Kram