Hej alla, jag är ny här och måste dela med mig om mitt drickande. Jag har i stort sett druckit alkohol på helgerna sen i 18-års åldern, ibland lite och ibland mycket, är 37 idag. Problemen anser jag började när jag fick mitt första barn, för 12 år sedan. Firade då mitt faderskap på krogen där jag somnade och fick åka in och sova ruset av mig på polisstationen. Dagen efter skulle jag hämta min sambo och mitt älskade barn, och jag vet fan inte om jag var tillräckligt nykter för att göra det. Denna händelse har förföljt mig sedan dess. Åren har gått och jag har idag 3 barn med samma underbara sambo. För att göra en lång historia kort så har jag nog druckit i stort sett varje helg, men det eskalerade nog för ca: 5 år sen då jag drack en flaska 70cl rom av ett känt piratmärke varje fredag och ca en platta starköl 50cl på lördagen varje helg i ca: 2 år. Jag tyckte inte att det var något som helst problem då, jag skötte mitt jobb och andra åtaganden under veckan sen kom helgen och samma visa då. Min sambo såg inte heller något problem då hon flera ggr köpte ut en flaska till helgen. Väckarklockan kom en helg då det var farsdag då mitt förstfödda barn ritade en teckning till mig med en flaska av samme kända piratmärke av rom och sa att "det är din kompis pappa". Detta tog jag väldigt illa vid mig och slutade dricka av romen. Även ölen drog jag ned på. Men nu när jag tittar i backspegeln så inser jag att jag har nog druckit öl varje lördag iaf, och även några söndagar. Fredagarna kan jag vara utan men lördagen går jag och väntar och tänker på alkohol hela tiden, vid 15 tiden tycker jag att det är legitimt att börja dricka, dricker nog en ca: 10-15 starköl. Och på söndagarna vaknar jag nästan aldrig upp med bakfyllan utan är pigg och alert, men senare på eftermiddagen kommer en fruktansvärd ångest som jag dämpar med kanske 6 starköl före och under middagen. Detta vill jag inte mer men det är så svårt att komma ur fast jag vet att det inte är bra. Har någon något förslag, tänker inte gå till någon psykologi av något slag. Hjälp!

Hej
Bra om du tar itu med detta nu. Jag är säker på att det bespar dig mycket lidande. Jag skulle rekommendera att du är aktiv här samt går på några AA.möten. Ta inte bara ett utan flera.
OCH försök låta bli att dricka för en tid till att börja med. Skriv här och berätta hur det går. Läs inlägg här. Särskilt ELias tråd tror jag är bra för dig. Men alla de andra är också givande.
Jag har mer än femtio års erfarenhet av alkoholism så jag tror att jag vet vad jag uttalar mig om
vänligen
Ikaros