Första nyktra dagen på vecka nr 2. Första veckan gick över förväntan bra. Hade dock svår ångest och kraftigt sug på helgen. Vissa stunder funderar man varför ska jag sluta dricka jag har ju inte problem. Jo de har jag men glömmer fort. Min pappa drack hela livet och slog mig som barn. Han hade inte heller problem i hans ögon. Det hade han. Jag har ett val och de valet har fått mig att ta detta beslut. Jag vill inte va full och bli stökig. Jag vill inte ha minnesluckor inte veta vad jag sagt och gjort. Inte kunna köra bil dagen efter. Inte orka vara med min son för jag är bakis. Min pappa lärde mig att alkohol det dricker man när man inte mår bra. Jag vill inte lära min son det. Jag vill lära mig hantera min ångest och oro nykter. Lära mig hur en nära relation fungerar och blomstrar. Jag blev bestulen på min barndom och var alltid rädd. De ska inte min son va och uppleva. Han är mitt allt.

Saltcity

Det gör ont i mitt hjärta av att höra vad du gått igenom som barn. Hoppas du fått hjälp att bearbeta det.

Du tänker klokt och verkar vara på rätt spår. Häng i, vägen till ett nyktert kan vara krokig och svår, men ge aldrig upp!

Själv har jag varit nykter i 2 månader nu, och det blir bara bättre och bättre. Närvaro, självförtroende, styrka och lugn. Istället för oro,ångest, nervositet,skam
Så mycket som alkoholen stulit från mig, men nu ser jag fram emot att bygga upp ett nytt liv utan a och all skit den medför.

Malkolm85

Ja det har varit många tuffa stunder när man var liten. Jag försöker bearbeta det hela tiden. Det är inte lätt jag har stängt in det så länge så man har blivit som en mussla för att skydda sig. Det har gjort mig lite känslomässigt skadad. Men jag jobbar på att öppna upp för min sons skull. Alkohol hjälper mig bara att stänga om ännu mer och det vill jag inte. Jag kämpar på med mitt alkoholproblem de är de bästa jag kan göra. Det låter som du också är på rätt väg jättebra jobbat ??. Tack för du komenterade alltid skönt med fler som vet vad det innebär. Ha en fin dag