Hej!
Det här är första gången jag är på en sådan här sida. Jag visste inte ens att jag skulle hit. Men jag är här själv, jag sökte upp det utan inrådan från någon annan. För jag behöver stöd och hjälp.
Jag dricker inte jätteofta men när jag dricker händer det att jag tappar omdömet så till den milda grad att jag skadar mig själv och min omgivning.
Jag skulle aldrig såra min flickvän nykter, inte en chans. Jag är snarare en omtänksam person med allt i ordning privat. Men på fyllan tycks jag kunna glömma bort att hon ens finns. Och inte bara hon heller, allt försvinner i princip, jag blir en varelse som bara vill längre och längre in i själva fyllan. Jag har ingen broms. Nu har jag gjort det igen. I helgen, gått för långt och nu känner jag att jag behöver ett stöd, en plan, en riktning bort från detta. Tacksam för svar.

Malkolm85

Hej det låter som jag var innan jag tog tag i mitt alkoholproblem. Jättesnäll och omtänksam nykter. Men berusad ville jag bara bli mer berusad hellst så full att jag däckade. Och jag sket verkligen i allt som betydde något. Inte av elakhet mer utav att vara trött på mig själv. Och alla smällar livet gav hela tiden. Jag är inne på min 6 nyktra vecka. Jag drack inte hela tiden men de blev ohållbart. Jag valde att avstå hellt så får framtiden utvisa hur det blir. Klokt val att ta dig hit. Här kan du få all hjälp och stöd du vill ?