Vet inte för vilken gång i ordningen jag kännt att det är nog.
Men det är nog första gången jag känner att jag nog måste bli helnykter.
Jag känner ingen glädje i ett glas vin. Jag vill ha hela flaskan! Ett glas ger bara ett sug efter det behagliga ruset. Som sen slutar med en tidig kväll.

Min son frågade mig igår. Varför dricker man överhuvudtaget alkohol? Vad är poängen?
Och jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Men jag kände att det kanske var en liten pik till mig.

Jag vet inte hur mycket dom vet. Det är extremt få dagar 2017 som jag varit nykter. Dock sköter jag mig. Är nykter då jag åker till jobbet. Men hinner inte vara hemma många minuter efter jobbet innan vinet rinner ned för strupen. Hinner laga mat och umgås en stund, innan berusningen sätter i. Och sedan tidigt i säng.

Helt meningslöst liv.

Idag ska bli dag 1. 100 nyktra dagar är mitt första mål.

Li-Lo

Härligt att du inte ger upp. Vi har så många chanser vi ger oss. Det låter även som att du är beredd att ändra din målsättning vilket ofta kan vara avgörande. Din sons replik landade i dig oavsett hans intention. Du hörde något som gjorde skillnad för dig. Kanske den där berömda droppen som får bägaren att rinna över? Dag 2 idag och jag hoppas på att vi får följa dig alla 100!

Vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen

höstlöven

Kämpa Tassen. Jag är också på dag 3 och satsar på 100 om du vill att vi peppar varann.