Hej alla, ligger här med en helt otrolig ångest och brutet revben. Jag har ingen som helst aning om hur det gått till men jag har tydligen hamnat i någon slags konflikt när jag var tvärfull i fredags. Jag har inga problem med att inte dricka på vardagar eller så och har en underbar familj och ett suveränt jobb. Däremot så har jag ett enormt problem med att jag inte kan sluta dricka när jag väl börjat. Jag är världens roligaste (tycker jag själv) de första 5 ölen men sen händer något. Jag går ifrån att vara Lasse Kroner som tjoar o är snäll mot alla till att bli en idiot, en riktigt tvättäkta idiot. Utan någon som helst moral, disciplin eller sympati. Jag kan säga vad som helst till vem som helst och sedan så tror jag till och med att jag kan slåss... i nyktert tillstånd med viss självinsikt så inser jag vilken jäkla tönt man är och hur vidrigt beteende det är. Jag skäms så brutalt för staden jag bor i är liten och alla vet vem jag är. Det är inte första gången heller.. jag måste göra något. Vet någon vem man kan ringa och få stöd? Jag måste verkligen sluta dricka helt innan jag blir ihjälslagen...eller förlorar jobb o familj mvh Reinhardt

Det är väl ingen av oss som blir smartare av att dricka! Kan känna igen mig i mycket du skriver. Jag tycker du ska börja med vårdcentralen. Då kan du få läkemedel om du behöver men framförallt få en samtalskontakt. Det är en superbra början!

AlkoDHyperD

Med tanke på konsekvenserna och kontrollförlusten bör du nog inte sikta på att dra ner eller "måttlighetsdricka" utan låta bli helt.
Att du är nykter på vardagarna är ju ett bra utgångsläge. Skulle det vara möjligt att på egen hand motivera dig till att låta bli första glaset/ölen även vid de tillfällen du annars skulle druckit? Helnykterhet, låt oss säga en månad till stt börja med, och se om du klarar av det? Spela upp hela filmen när hjärnan försöker övertyga dig om att ett par öl är väl inte så farligt. Läs din egen rubrik här till exempel.
Svårt att inte kunna vända sig till vården i ett sånt här läge. Kanske är det så att dina kollegor skulle förstå, kanske har de redan förstått genom att du bor i ett litet samhälle och bara skulle rycka du var klok som tog tag i det, men din egen upplevelse ör viktig och känner du dig inte trygg med att blotta dina problem just nu är det fullt förståeligt.
Bra att du vill förändra!