Hej alla!

Registrerade mig precis efter att ha läst flera trådar. Är på väg att fira påsk med familjen och satt och blundade och fick hallucinationer, riktigt otrevligt och helt jävla random bilder och sekvenser även om inte just dom var otrevliga men otroligt märkliga. Har druckit alldeles för mycket de senaste 3 åren och mått skit efter en separation i kombination med att egentligen inte skött någonting bra i form av kost, träning och mitt sociala liv också försvann. Inser när jag läst på flera läkarsidor att det är delirium demens till 100%. Någon som har erfarenhet av detta?

Nu förstår jag att alla kommer tycka jag är en idiot men kommer inte åka in förrän på söndag om det ej förvärras med syner och ljud som kom efter att jag inte druckit på några dagar. Läst på så gott det går men tycker det är helt sjukt att jag fått det med antar att det är kombinationen av senaste 2 veckornas ganska massiva drickande. En fråga med som känns bisarr men måste fråga, underlättar det att dricka efter som det handlar om abstinens? Sitter på tåget och känner mig inte så sugen på att ringa 1177. Jag vet att symtomen försvinner tillfälligt men är det till och med bra?

Helt otroligt glad om någon kan svara och hoppas ni får något bättre i påskägget...

påskharen

Nej, det får bli sjukhuset. Kommer bli inlagd för första gången. Inser att det är jävligt dumt att spela roulette med sitt liv så.

Hej, välkommen hit.
Oavsett om det är delirium tremens du drabbats av eller ej så är det väl en god idé att kontakta sjukvården. Ring 1177. Vill du sluta dricka på riktigt? Tänker du bli nykter nu? I så fall kan du ju behöva medicinsk hjälp med att klara av den första tiden då abstinensen är som värst. Lycka till!

påskharen

Tack! Tänker inte sluta dricka helt nej. Hoppas jag får vara här ändå, någon annan kanske söker efter samma svar i framtiden. Förklarade varför jag inte ville ringa 1177, känns inte så lägligt på tåg. :)

Ja, alltså jag har inte druckit mycket på sistone och är ingen som dricker varje dag och dessutom dragit ner både på mängd och hur ofta så därför känns det inte så kul. Fick svaret sen att det var farligt läge men har vettet i behåll och bra att någon ska ha koll. Blir ju nojig som fan på läkar/vårdsidorna och det är då jag uppskattar såna här forum!

AlkoDHyperD

Om du tvekar inför att uppsöka vård, kan det vara bra för oss här om du skriver hur drickandet sett ut senaste veckan, för att kunna ge så bra råd som möjligt.

Anders 48

Jag har i abstinens haft både syn- och hörselhallucinationer - jag hade inte fått delirium tremens. Jag blev livrädd för hörselhallucinationerna, och åkte direkt till beroendeakuten. Svar på din fråga: Ja, att dricka skulle antagligen minska din abstinens, och "hjälpa". Känns svårt att skriva - men krasst sätt, ja antagligen. Du förstår vad jag menar. Hoppas att du tar ett klokt beslut - om du inte redan har gjort det - att söka hjälp. Önskar dig all lycka till, på alla sätt. Hoppas hallucinationerna har avtagit - av sig själv!!! Mina satt nog i upp till 10 timmar - det var när jag skulle gå o lägga mig som det blev läskigt. Trodde att grannarna spelade musik - så jag stoppa i mina öronproppar. Då blev musiken starkare o högre. Då beställde jag taxi till beroendeakuten.