har haft missbruk i cirka 5 år, det senaste året har jag varit nykter ett par dagar sen börjar jag dricka på kvällarna och sen accelererar detta, det kan röra sig 10 dagarsperioder, sen går jag till mig på helgen, men är helt radiostyrd gällande hitta den gröna skylten veckan därpå.

idag har jag ingen alkohol kvar i kroppen men en helvets abstinens, skakar svettas etc, men det bör väl vara över efter helgen.

nu har jag inget kvar hemma allt är uthällt, nu väntar matchen med antabus och terapi. jag är 40 plus gubbe som egentligen hade allt, men miste jobbet ivåras och frun har lämnat mig, det är liksom inget kvar nu. det verkar liksom inte bita på mig, nu ska jag söka plats på behandlingshem.

har testat allt öppenvård, aa, det går ett tag men jag trillar alltid dit, vad är det för fel på mig? iövrigt är jag glad och positiv, har inga kända sjukdomar, psykisk ohälsa mm

jag dricker bara hemma i soffan.

Bedrövadsambo

Du verkar väldigt bestämd, och det är bra. Det är bara du som kan bestämma dig. Ett tips när du känner suget är att "spela upp hela filmen i hjärnan" från början till slut. Ända till ångest och abstinens. Då avtar nog suget snabbt. Kämpa på! Och ta en dag i taget. Var stolt över varje nykter dag!

Janne

Superbra att du tagit hjälp, det här klarar du! Timme för timme, dag för dag