Jag har varit inlagt på psyket 2 ggr på 1 månad. Deprimerad och alkoholproblem. Har för första gången kört med helt öppna kort då jag verkligen vill bryta mitt problem och få hjälp. Det jag kände av nästan all personal var att ingen trodde mig, när jag berättade så sa de typ 'ja ja". De förminskade mig så jäkla mycket och det svider som f-n. Dock krävde jag hjälp ändå och fick det till slut men självkänslan fick en törn. Nu äter jag antidepp. Campral och stämningsstabiliserande. Krävde att komma med i 12-steg trots att gruppen är 'full' men då börjar nästa problem. Inga mediciner är tillåtna. Jag kan ta bort Campral en trots att den fungerar ypperligt men de andra behöver jag för min bipoläritet. Erfarenheter av 12-steg någon?

Janne

Men det är ju så trist med vårdande personal som går o blir cynisk. Jag förstår att de säkert hört tusen gånger om folk som skall skärpa sig för att sedan träffa personen igen två veckor senare. Trots detta är det deras profession att stötta och stödja!

Jag var själv en bland dem... känner tyvärr igen scenariot. Cynism, olämplighet, bristande tänk och kompetens, ledning, etc. Psykvården är inte alltid bra, men visst finns det undantag.