Hej
Under de senaste 10 åren har jag några ggr per år dränkt mig i sprit! Däremellan dricker jag inte alls! Jag saknar inte smaken och jag har inget sug. Men rätt som det är, utan förvarning, kan jag fullständigt dränka mig i sprit. Destruktivt. Jag blir dum och riktigt elak och tycker synd om mig själv!
Dagen efter är jag sur o tvär tills fram på eftermiddagen, då slår den gamla ångesten till och den nya ångesten från kvällen innan!
Min sambo orkar inte fler ggr och inte jag heller. Är det AA i kombination med vanlig terapi som är bäst för mig?
Nån som varit likadan och kommit ur?

Du beskriver att du druckit för mycket några gånger per år de senaste 10 åren och att du däremellan inte dricker alls. Du trivs inte med dig själv, hur du blir när du dricker på det sättet och känner att du vill ta hand om dig bättre än så. Din relation till din sambo påverkas och du har nu bestämt dig för att hitta sätt att göra en förändring kring det här. Att skriva och läsa här på forumet är ett sätt du kommit på men har fler idéer och vill utforska lite vad som kan passa dig, klokt.

Ibland behöver man skriva här flera gånger innan man får svar, hoppas du hittar lite här som blir hjälpsamt för dig!

Varma hälsningar

Rosette
Alkoholhjälpen