Efter några veckor med hypnoshjälp för att minska A beroendet så har det gått ganska bra tills igår kväll, efter en lång dag på jobbet så tyckte jag det vore Ok med en öl på kvällen. Men som vanligt vaknade A fan i mig och det blev ca 50cl sprit innan jag somnade, vaknade någon timme senare och behövde pinka, hann inte fram till toan i tid så pyjamasen blev lite blöt....= suck vad stolt jag känner mig idag....
Någon som känner igen detta mönster??? Ikväll får A fan inte komma ut.
Lorentz

Bedrövadsambo

Misstag gör alla, huvudsaken är att man lär sig något sv dem så man inte gör samma misstag gång på gång. Vad lärde du dig?

Bedrövadsambo

"Då tyckte jag att det var okej att dricka en öl." Du övertalade dig själv, och sen bestämde du dig för att dricka. Du måste hitta strategier för att inte övertala dig själv. Eller ha ett mantra, typ "Nej, jag kan INTE." Omprogrammera hjärnan.

I din förra tråd skriver du i början att du dricker en helflaska sprit om dagen, och du försöker göra reklam för någon flummig kurs i hypnos, som ska hjälpa folk med alkoholproblem.
På slutet skriver du att du tyckte kursen var bra, att du mår bra och att du dricker en halv flaska sprit om dagen (halverat intag).
Då var väl kursen värdelös, om du fortsatte dricka. Eller hur?

Och nu skriver du att du fått ett återfall. Man kan inte få återfall om man aldrig slutat med alkoholen Lorentz!
Du skriver också att du förhandlar med dig själv och tycker det är ok att dricka öl. Och att man inte kan lita på alkoholen.

Jo, du kan lita på alkoholen så tillvida att om du fortsätter dricka alkohol så kommer ditt beroende att förvärras.

Vill du sluta med alkoholen, så måste DU bestämma dig själv för att sluta. Och du måste lita på DIG själv.
Inte på någon flummig hypnoskurs, eller genom att fortsätta dricka öl och sprit.