Jag har aldrig kunnat dricka med måtta men nu har jag gjort det värsta tänkbara och ångesten är outhärdlig! Har en liten bebis hemma och att låta bli alkohol under 9 månader var inget problem, har inget sug efter alkohol när jag inte dricker men när jag dricker kan jag inte sluta. Jag trodde att jag förändrsts när jsg har en bebis hemma och skulle ta ett glas vin igår när jsg var ensam med henne men det slutade med hela flaskan och sambon hittade oss båda sovande i soffan när han kom hem. Så fruktansvärt illa och jag ångrar mig så jag går sönder!!! Det gick bra men tänk vad som kunde ha hänt... jag är världens sämsta mamma:(

Du berättar att alkoholen alltid tagit lite större plats i ditt liv än du egentligen velat, du har trots det lyckats hålla upp helt under 9 månader. Du känner inte ett sug när du inte dricker utan det är när du druckit lite som det lätt blir att du fortsätter och det blir mer än du tänkt från början. Många kan nog känna igen sig i exakt det.
Du har hittat hit för att berätta hur det är för dig och kanske få kontakt med andra och kunna läsa runt, det är ett klokt steg, se om detta kan vara något som hjälper dig i detta. Det är ansvarsfullt och modigt av dig att berätta såhär, starkt gjort!

Fortsätt gärna skriv och läs.

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen

Hej, tror jag förstår hur du känner dig och att du inte är nöjd med dig själv över detta. Bra att du skriver så uppriktigt om detta och kanske kan denna situation och känslorna efteråt finnas med dig som den viktigaste stopp-situationen när du får ett sug? Vet inte exakt hur berusad du var, men att man somnar tillsammans med en bebis i nyktert tillstånd som förälder händer ju såklart titt som tätt. Och att dricka ensam med en liten ska man ju såklart inte göra av många anledningar. MEN du hade garanterat vaknat om bebisen skrikit eller om t ex ngt brandlarm gått, tror du inte det? Jag tycker inte du ska slå för hårt på dig själv utan försök använda denna händelse framåt i ett avskräckande syfte. Fortsätt och skriv och välkommen hit till forumet med många kloka och stöttande personer!

JenJ

Tack för svar! Jag var alldeles för berusad och hon kunde ju ha rullat ner från soffan eller jag kunde ha tappat henne.. fattar knappt att det är sant att jag kunde göra så! Ja det här måste bli en vändpunkt!!!

Kinna

Du ör så modig som skriver här och berättar! Gjort är gjort och du kan bara ta lärdom av det! Ta nu nya tag och tänk tillbaka på de månader du klarade dig utan! Njut och snosa på din bebis, ta långa promenader för att inte bli rastlös! Är sån måbrakänsla av att röra på sig! Ta hand om dig! ❤

Sannah

Du är inte världens sämsta mamma du är tvärtom den bästa som nu vänder detta! Tro mig det är inte värt att dricka alkohol!
Jag är mamma själv och jag vände det mycket senare!
Du vill inte göra fler misstag mot ditt barn det är något du alltid kommer att ångra! Ta all hjälp och stöttning du kan få! Skit i skammen!
Kram