Ok. Detta är mitt första steg till att inse att jag har problem med alkohol. Den styr mitt liv på ett sätt jag inte gillar. Ironiskt nog jobbar jag inom ett område där missbruksvård är centralt.
Jag har ljugit, för mig o familj länge nog. Dricker varje jag, ibland har jag någon vit dag i veckan. Så ironiskt, med tanke på att en högutbild tjej med mitt yrke inte "borde" ha problem.
Min sambo har förstått... men inte helt ut. Jag köpet A inför helgen. Men köper extra så jag kan boosta mysvinet. Och jag lägger sååå mkt energi på att fylla på de flaskor till rätt nivå jag nallat av. Kan inte dricka två glas vin och vara nöjd. Och jag märker att mitt humör dalar, jag är känslosam.
Orkar inte ljuga och smussla mer!!
Vill dra ner på konsumtionen, endast ta några "grillöl" på helgen hade vart önskvärt.
Behöver lite stöd och råd! !

Bra att du börjat skriva och förmodligen läsa. Här finns mycket erfarenheter av problem med a på olika sätt. Har man väl fått problem med a kan det vara svårt att bli s k normaldrickare igen. Dock är vi många här som också valt bort nervgiftet och upptäckt så många fördelar med detta. En bra start kanske kan vara att ta en vit månad och se hur kropp och själ mår efter det?

Liten stor

Har det gått så långt att du smusslar och skriver här bör du stanna NU!!! Jag är fortfarande inte ur skiten och började försöka för ett år sen (tror jag är på god väg nu). Men jag var antagligen där du är då och sen har det stundtals eskalerat ner i en ond spiral. Så min feedback är precis som ovan. Ta en vit månad nu direkt , så märker du om du klarar det och hur du mår (jag har inte klarat en månad i rad ännu fast jag försökt ett år).