hej! jag har under det senaste året ökat min konsumtion av alkohol ganska rejält. Tog studenten för ett år sedan och flyttade till London så en kombo av heltidsjobb, bo utan föräldrar och den sociala biten har gjort att jag druckit oftare och mycket. Har alltid tålt mycket men den senaste tiden har min acceptansnivå snarare sänkts och det är väldigt sällan jag kommer ihåg en hel kväll. Oftast är flera timmar borta ur minnet. Jag har även börjat däcka och har somnat på de allra konstigaste platserna (buskar, tåg, bänkar you name it). Dricker mig full i snitt en gång i veckan och skulle säga att jag inte kan sluta när jag väl börjat och att jag alltid dricker upp först. Har förstått att det inte är helt normalt att dricka som jag gör, men samtidigt kan jag inte låta bli att känna "jag är ung det är lugnt såhär ska det vara". Är det faktiskt så eller är detta början på att utveckla alkoholism?

Mammy Blue

Frågar du mej, så säger jag: ja. Om det är alkoholen som bestämmer och inte du, så bör du fundera på om du inte ska säga upp bekantskapen med den "kompisen". Men å andra sidan har inte jag exakt samma erfarenheter, jag åkte dit på långvarigt helgpartajande. Återkom gärna med dina funderingar.