Att det ska vara så svårt det där med lagom bor ju i landet som representerar ordet. Har startat några trådar tidigare men inte hjälpte det. Köp ett antal böcker från AA men va inte riktigt min grej. Visserligen är nog inte drickande det heller tyvärr. Har bokade tider på beroende mot men är ett tag dit. Är det någon som har erfarenhet från Alkohollinjen tro? Även om någon kan tänkas orka lite bollande här så kanske jag kan få ordning på tankarna. Jag har arbete o familj men inte många vänner tyvärr möjligen just för att jag dricker som jag gör. Semestern tog riktigt fart på det i år. Börjar arbeta igen senare i veckan o sitter här med både huvudvärk o ångest idag. En förändring på något vis måste ske för mig snarast skulle jag tro.

Det jag kan tänkas ha till min fördel är att jag ännu inte dricker i smyg o att jag pratat med min make om mitt dilemma men han kan ju knappast sluta åt mig. De stora nackdelarna är att jag dricker mycket när jag börjat o veckodagar med. Har fått abstinensbesvär o ett sug. Blir grinig o nedstämd när jag inte dricker men blir o andra sidan nedstämd dagen efte med. Nu begär jag möjligen för mycket men viore ju fint om man kunde få till någon normalgrad av det hela även om jag är medveten om att det kan visa sig att jag inte kan klara av det. Skulle väll mer beskriva mig som periodare men jag dricker "bara" det jag tycker om dvs rödvin. Skulle aldrig falla mig in o sitta o dricka öl på samma vis. Har haft liknande perioder tidigare i mitt liv då jag druckit för mycket o sedan låtit bli andra. Eller ja haft ett normalt drickande dvs några glas nån helg eller ibland inte alls. Denna gången är det svårare dock. Jag vet att AA hjälper många men med risk att trampa på tår så är det enligt mitt tycke lite sekt över det. Jag är en såndär jobbig person som försöker vara perfekt o har höga krav på mig o allt jag gör. Så det kanske är i det mitt drickande bottnar kanske? Även om jag avskyr att bli full är det en av bieffekterna tyvärr o då hittar jag på massa tok o spärrarna släpper. Eftersom jag generellt vill få uppmärksamhet så rimmar även det illa med mitt beteende. Blir lätt uttråkad o har ingen riktig ro i mig själv just nu. Långt o konstigt blev detta. Jag är inte ute efter att måla mig som offer om det skulle tolkas så. Är nog de nära som är det snarare. Japp, alkohol är inget jag måste ha utan ett sätt för hjärnan att lura mig att jag mår bra av det. Köpt " kärlek" som inte är äkta men förrädisk o manipulerad. Det som stör mig mest är nog att viljan inte biter på detta som det är nu, jag är vanligen målmedveten o läste stora boken enligt Bill på en kväll. Jadå jag tog till mig det som stod med. Kanske borde prova silvertejp möjligen... jag startar inte med återställare o kan dricka med måtta de dagar jag ska till jobbet dagen efter. Jag måste per teori inte dricka men blir grinig efter ett par dagar om jag inte gör det. Har jag något att göra är det lättare att låta bli. Huvudsakligen är det kvällar jag dricker på o sen somnar jag på soffan med en fin minneslucka.