Jag har druckit nästan dygnet runt.
Sitter här nu och försöker skriva för hand men jag får inte till bokstäverna. Nej, jag är inte full eller har druckit idag.
Jag är groteskt yr i skallen, dimmig syn, skakig och svettas.
Kroppen vill inte lyda mig alls.
Vad i helvete ska jag göra?
Funderar på att ta en folköl och hoppas att det fysiska blir bättre.

Åh bryt! Hur många dagar i sträck har du druckit? Man kan behöva pro hjälp med att bryta ett långvarigt alkoholintag.
Det du har är förmodligen abstinens. (vilket jag varken kan eller vill råda om)

Välkommen hit till oss. Säker på att ett stort antal kommer svara på ditt inlägg för här finns erfarenhet.

Berätta mer hur det ser ut för dig om du orkar...

Kram

från MM

Li-Lo

Det låter skrämmande! hur har det sett ut förut då du slutat dricka? Om man håller på att få abstinens ligger det nära till hands, precis som du skriver att försöka lindra och skjuta upp symtomen med en folköl. Fy fasiken för hur du har det just nu! Vill jag så gärna uppmuntra dig att ta kontakt med akut vård. Hur tänker du om det? Vilka möjligheter har du att få professionell hjälp?

Det är svårt att veta om det är abstinens eller om du drabbats av något annat. Fortsätt skriv och berätta vad du gör.

Tänker på dig, varma hälsningar Li-Lo
Alkoholhjälpen

Amanda..

Har tänkt på dig och undrat hur det går!!!
Jag hoppas du orkar och kan be någon om hjälp, jag tror du måste! Håller på dig och önskar du känner att jag skickar styrka till dig!!??❤️??❤️Kram Amanda

Har gått och funderat på ditt inlägg. Det berör mig. För snart ett år sedan satt jag precis som du. Skakade, mina ögon var gula (nästan neongröna), kunde inte fokusera blicken etc. Varför? Jag hade dragit mig rejält med A under en veckas tid. Redo att supa bort mitt liv, barn, hem, ansvar, åtaganden, tider att passa mm. Men när jag satt där mitt i skiten, arg, ledsen, skamsen, nerkräkt av blodigt slem, nersupen, ner i det mörkaste svarta jävla hål man kan tänka sig. Jag vet att jag såg Djävulen mitt i ögonen på denna botten. Jag är så säker på att denna Djävul såg mig. Hånskrattade åt mig, hur patetisk jag var som satt på dennes botten. Asfull och grät. Över min situation. Jag visste inte heller hur fan jag skulle ta mig upp från dennes brunnsgolv.

I den sekunden som jag stirrade in i dessa ögon så bestämde jag mig. Jag fick en kick av dennes blick. "Jag vill inte leva såhär. Jag vill inte må såhär. Jag vill inte vara slav under detta förbannade beroende. Jag gör allt som står i min makt att inte vakna upp en enda dag av mitt liv igen och kräla i denna svarta skit."

Och det har jag gjort i 328 dagar idag. Jag har gått på knogarna, jag har låst in mig själv, jag har klippt sönder mina bankkort för att inte kunna handla, jag har tagit kallduschar, stoppat huvudet i en snöhög, suttit på mina händer. Jag har gjort allt jag har kunnat för att ändra mitt beteende. Jag vaknar varje morgon och tänker att just idag ska jag må så förbannat bra jag bara kan och i det livet finns det ingen alkohol.

Det du skriver är nästan exakt det jag skrev för snart ett år sedan. Det går att förändra. Jag och många andra härinne är levande exempel på att det går att förändra sitt liv. Vårt supande är vårt eget ansvar, ingen annans. Ingen kan göra jobbet åt oss. Det är många gånger inte lätt men varje sekund värt det.

Bara du kan förändra. Bara du kan välja ditt liv.

//MM

Hur går det Tess? Kämpar du fortfarande i ensamheten mot demonerna. Jag vet hur svårt det är. Vet också att där finns en väg ut. Sök efter den. Gärna genom att skriva här. Vi som finns här vet hur det känns när ångesten jagar oss och när vi känner oss trängda i ett hörn. Men där finns en väg ut för alla, även för Dig. Bestäm var din väg skall börja, här, eller på alkoholklinik,eller på AA, eller NTO, eller kommunens alkoholrådgivning, eller hos husläkaren, eller.... Där finns många sätt men det viktiga är att börja. För snart ett år sedan låg jag utslagen, barfota och skitig i en ambulans på väg mot psykakuten. Nykter tillsammans med vännerna här sedan dess!
Hör av Dig när Du orkar!!
vänligen
Ikaros

Restart2017

Jag önskar dig lycka till, även jag vet hur det känns.
Jag vet också att det går över efter några dagar, kriga på!

Tess45

Ny har jag tid att skriva.
Jag sitter här med en burk Antabus.
När vågar jag ta en tablett?
Jag drack 5 starköl igår och slutade dricka vid klockan tio.

Jag är fullt medveten om att jag måste bryta. Mitt liv går käpprätt åt helvete på alla plan med A bakom spakarna.
Kroppen vill ge upp, bokstavligt.

Tack för alla fantastiska svar.
Det är guld värt!

En stöl tar ca 3 tim att bryta ned, så du borde kunna börja med antabusen vid lunch ungefär. Sedan tar det ju ett par dygn innan medicinen får full effekt. Rejält lycka till nu!!

Tess45

Jag är jävligt rätt för att det blir en knasreaktion och jag blir tvärsjuk.
Jag har ett beslut som jag inte vågar öppna utan Antabus nämligen.
Är beslutet ett avslag så är risken stor att jag hinkar i mig A.
Min stackars kropp är jävligt less på mig.

Tess45

Jag sitter här och svettas och undrar när jag kan ta tabletten.
Jag vågar inte ta den förtidigt ifall jag får en tripp ber till helvetet. ?

Berra58

Svettas här oxå..så ja vet. Skulle själv behöva Antabus nu. Vet du om man kan få det via en VC?

Tess45

Jag ringde och bad om det. Det var inga svårigheter med att få ut det.
De vill nog kolla dina levervärden först men ring för sjutton!
Jag har precis samma problem med antingen abstinent eller full.
Jävligt äckligt. ?

Berra58

Ok, tack. Ska ringa o höra med VC. Nu nykter i 2 dygn. Men börjar känna suget..

Tess45

Djävulen började viska i mitt öra "bara en gång till. Sista gången, promise."
Svepte ett halvt glas med Antabus på direkten. ??
Ta den ditt äckel!

Berra58

Bra gjort! Hoppas själv få tag i Antabus imorgon.

Kämpa på

Berra58

Fick inget recept, utan ska till mottagningen 3 ggr i veckan o ta där. Kanske bäst så. Du nämnde biverkningar..

Ha de gott!

Tess45

Kände sug från och till igår och Arösten började viska.
Jag kontrade med att det är jävligt skönt att slippa supa bort sitt liv, sina kära, sin kropp och sinne.
Jag minns när finmotoriken la av och jag kunde inte ens skriva.
Jävligt läskigt.

Jag har börjat sova oförskämt bra på nätterna, så skönt!
Idag befinner jag mig i någon sorts rus av välbefinnande. Jag har planer och full av energi.
Tänk att man kan känna så utan A.
Så absolut utsökt känsla.

Kämpa på mina vänner! ?

anonym17399

Så roligt att du mår så bra! Att få känna rus av välbefinnande låter toppen, bättre ett rus på livet än ett kort rus av alkohol. Ha en fin helg?