Satt och surfade på hjälp mot detta j-vla beroende nu...Sista tiden har eskalerat totalt. Måndag kl 10 på Bolaget, fått omboka o ställa in möten pga drickat, blivit ensam, vill inte träffa folk...Så nu provade jag att sluta idag. Nu vet jag inte vad som händer mig svettas så in helskotta, plus fryser samtidigt o kan inte somna! Skakar också så kan inte dricka (vatten:) utan sugrör...ska ringa vården imorgon, läst att man kan få lite hjälp. Och ser detta som ett första steg, nu får det räcka för mig, men har fattat att det inte kommer vara så enkelt....

Anders 48

Bra steg att börja läsa härinne - och starta en egen tråd! Kan vara en väldigt bra hjälp på vägen! Vet inte hur mycket/länge du har druckit - men det är nog klokt att kontakta vården för hjälp. Abstinens KAN ju vara farlig - om man konsumerat mycket o länge - och slutar tvärt. Men det verkar du ju vara medveten om. Jag önskar dig all styrka att sluta/dra ner. Det är kämpigt, men värt besväret. Det BLIR bättre! Kanske kommer du att ta några återfall på vägen - men det är helt normalt. Det har de flesta av oss gjort...... Kämpa på! Du har ju insett att du har problem, och det är en väldigt bra början...... Grattis till det!