Jag har bestämt mig för att begrava vinet. Eller rättare sagt jag tänker begrava mig från vinet för vin kommer jag inte undan, det finns överallt. Igår fick jag för mig att storstäda och bränna kartonger. Jag öppnade ett skåp och där hittade jag 8 st tomma tetra vin dunkar och jag fick ännu mer nog!
1, 1600kr Låg där undanstoppad
2, Inte undra på att jag inte har plats för kökssaker :/
Jag har inte öppnat de andra två överskåpen än, risken finns att de också är överfulla med tomma tetror. Ska öppna dem om jag får för mig att jag ska ta ”ett” glas vin.

Till saken hör även att jag har en sambo sedan många år och han älskar vin, öl, en och annan grogg med, vi är en perfect match på kvällarna där vi sitter uppkurrade i soffan efter en lång arbetsdag och somnar i varsin hörna kl 22.00 efter 3-4 glas vin. Vad är detta för liv?? Vi har egentligen helt slutat umgås. Vi har knappt sex längre och ibland (mer ofta än inte) slutar en gosig början på kvällen med tjafs och bråk ingen av oss kan minnas om vad vi bråkade om dagen efter :/

Sambon har gått upp 20kg de senaste åren, han har kassa blodvärden och hela livet handlar om att få komma hem och korka upp ett glas vin/öl eller vad som finns tillgängligt. Jag har gått upp 10kg, har en kass mage, utvecklat ångest och ibland drabbas jag av okontrollerade skakningar i händerna och rena panikattacker. Jag ville först avfärda det med att jag är överarbetat men det är en ren lögn, jag dricker för mycket och nu räcker det!

Idag är det NYKTERDAG 3 för både mig och sambon. Jag vaknade i morse och kände mig trött fast jag sovit 15 timmar. Kanske ett tecken på att min kropp är helt slut efter år av kraftig konsumtion. Annars har jag inga särskilda symtom förutom att jag skulle kunna sätta i mig ett kilo godis :D vilket jag aldrig gillat!
Nåväl, tack för ordet och för att ni orkar lyssna

Känner igen mig och exet..Tröttheten kommer i början..Kroppen har ju gått på högvarv länge och väl..Alla organ har arbetat för att få ut giftet från kroppen.. Det hjälpte ju inte för det fylldes på mer och mer..Du verkar ha bestämt dig..Perfekt..Med rätt verktyg och kunskap om beroende och alkohol så kommer ni långt..

Tess45

Den satt i en vecka i mitt fall. Sömnen blev förvisso riktigt dålig utan A första tiden så det spelar också in.
Å sliter på kropp och sinne. Det är inte bara en fysisk trötthet. Mentalt är det också väldigt tufft.

Har du din gubbe med på det alkoholfria tåget?

Miamore

Han är ok, envisas med att han inte känner av något ? Dag fyra idag så en dag i taget.
Men jäklar vilket sockersug som infunnit sig, märkligt? Försöker dricka vatten när det blir jobbigt. Känns lite som när jag la ner rökat för ett par år sen, hela magen drar ihop sig.. Här gäller det att inte sätta sig i ytterligare en fälla! Hur lång tid tar det innan det går över?